امسال و از دو روز دیگر، پنجره‌ی هفته‌ی ملی کودک در خوزستان با شعار «آینده را باید ساخت!» گشوده می‌شود. هفته‌ی ملی کودک از ۱۳ مهر آغاز می‌شود و تا ۱۹ مهر ادامه دارد.

پنجره‌ی كودكی در خوزستان باز می‌شود!

 در سال‌های قبل بخش عمده‌ی فعالیت‌های این هفته به‌طور متمرکز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار می‌شد، اما امسال برنامه‌ها به شکل گسترده در فضاهای متنوع برپا می‌شود. فکرش را بکنید شهر پر شود از خانه و کوه و دشت. شهر پر شود از آسمان و خورشید،   ماه و ستاره.

حامد رهنما، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر هفته‌ی ملی کودک در گفت‌وگو با دوچرخه نام‌گذاری روزهای هفته‌ی ملی کودک را به این شرح اعلام می‌کند:

۱۳ مهر، روز کودکان با نیازهای ویژه و فرصت‌های برابر

۱۴ مهر، روز کودک، آموزش، سلامت و ایمنی

۱۵ مهر، روز کودک، محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری

۱۶ مهر، روز کودک، صلح، بازی و نشاط

۱۷ مهر، روز کودک، رسانه و ارتباطات

۱۸ مهر، روز کودک و کتاب و فرهنگ مطالعه

۱۹ مهر، روز کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی

رهنما در باره‌ی برنامه‌های این هفته می‌گوید: «امسال برای نخستین‌بار، افتتاحیه به‌جای تهران در خوزستان برگزار می‌شود. روز نخست با همکاری سازمان بهزیستی اجرای برنامه‌هایی از جمله نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه  در مراکز فراگیر کانون پیش‌بینی شده است. روز دوم، هم با همکاری سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر برنامه‌های متنوعی به اجرا درمی‌آید. همایشی هم با این موضوع برگزار می‌شود و بحث آموزش در مواقع خطر یکی از موضوع‌های این روز است.»

به گفته‌ی رهنما «در روز ۱۵ مهر، برنامه‌ای با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست در پارک پردیسان برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. در این روز هم‌چنین کودکان و خانوادهایشان می‌توانند به‌طور رایگان از موزه‌های شهر تهران دیدن کنند.

سه‌شنبه ۱۶ مهر هم کودکان و نوجوانان می‌توانند رایگان به عضویت یکی از هزار مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآیند. در روز ۱۷ مهر قرار است تعدادی از کودکان و نوجوانان طی اردویی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها دیدن کنند.

 بازدید از موزه‌ی سینما نیز از برنامه‌های این روز است که با حضور چهره‌های سینمایی انجام می‌شود.»

مدیرکل راوبط‌عمومی کانون پرورش، برنامه‌های دو روز آخر هفته‌ی ملی کودک را هم این‌طور توضیح می‌دهد که «پنج‌شنبه در باغ کتاب برنامه‌ای متنوع شامل جشن امضا با حضور ناشران کودک و نوجوان، نویسندگان و تصویرگران برگزار می‌شود.

جمعه ۱۹ مهر هم ویژه‌برنامه‌ای در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود.»

مدیرکل روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه‌ی پیک امید هم نام می‌برد. او می‌گوید: «در این هفته برنامه‌ای در نقاط دور دست ایران برگزار می‌شود که پیک امید نام دارد. سعی شده است در مناطق کم‌برخوردار که مراکز ثابت کانون فعال نیستند؛ کتاب‌خانه‌های سیار و گروه‌های امداد فرهنگی برنامه‌هایی ویژه‌ی هفته‌ی ملی کودک برای کودکان و نوجوانان برگزار کنند.»

یادآور می‌شود که همه‌ی مراکز کانون و به‌ویژه مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون فعالیت‌های متنوع ویژه‌ای برای هفته‌ی ملی کودک تدارک دیده‌اند.

اطلاعات بیش‌تر از جزئیات برنامه‌های این هفته‌ را می‌توانید در تماس با شماره تلفن ۸۴۰۱۴ یا مراجعه به این سایت دریافت کنید.

http://kpf.ir

--------------------------------------------------

عکس: محمود اعتمادی/دوچرخه

کد خبر 457289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha