امسال و با شعار «تهران، شهری برای همه کودکان»، شهرداری تهران برنامه‌ها و فعالیت‌های گوناگونی تدارک دیده تا شهر حال و هوای کودکانه بگیرد و حتی اگر شده برای یک‌هفته، دوستی تهران با همه‌ی کودکان را به نمایش همگانی بگذارد.

تهران، شهر كودكان می‌شود

پیش از این و در آغاز سال تحصیلی، اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری تهران با راه‌اندازی پویش «حق تقدم با دانش‌آموزان است»، تلاش کرد اولویت‌های مسائل کودک و نوجوان را مطرح کند و موفق شد در سطح گسترده‌ای توجه شهروندان و مسئولان را به اهمیت دوره‌ی کودکی و موضوع‌های مربوط به کودکان و نوجوانان جلب کند.

حالا شهرداری تهران به پیشواز هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک می‌رود و با محوریت معاونت فرهنگی‌اجتماعی و حضور فعال شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران، با مجموعه‌ای از رویدادها می‌خواهد دوستی شهر و کودکی را افزایش دهد و به شهر رنگ و بوی کودکی ببخشد. در مجموعه‌ی برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده، به همه‌ی کودکان و نوجوانان توجه شده است. مثلاً هم به اکثریت کودکان که به‌طور معمول در مدارس درس می‌خوانند توجه شده و هم به  کودکان بیمار و بستری در بیمارستان‌ها، هم به کودکان با نیازهای ویژه و هم‌ به کودکان کار و خیابان. دربرنامه‌ها و فعالیت‌ها هم فعالیت‌ها هم تنوع زیاد است و ازکارهای فرهنگی- هنری و مسابقه و جشن و نمایشگاه گرفته تا فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، تفریحی و... در این مجموعه به‌چشم می‌خورد.

در این هفته آثار برگزیده‌ی مسابقه‌ی «تهران، شهری که من دوست دارم» روی سازه‌های شهری به نمایش در می‌آیند و شهر به نمایشگاه نقاشی‌های کودکان تبدیل می‌شود.

کد خبر 457318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha