همشهری آنلاین: رییس ستاد تبصره 13 گفت: سهمیه اردیبهشت و خرداد ماه خودروهای شخصی به میزان هر ماه 120 لیتر تا پایان اسفند ماه در کارت‌های سوخت این خودروها منظور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی هاشمی افزود: دوره دوم سهمیه‌بندی به مدت چهار ماه در نظر گرفته شده بود که به منظور رفاه حال مردم و مدیریت بهینه مصرف، این مدت به شش ماه افزایش یافت.

وی اظهار امیدواری کرد که با تجربه به دست آمده در نحوه مصرف، صاحبان خودروها بتوانند برنامه دقیق‌تری برای استفاده از سهمیه‌بندی داشته باشند.

همچنین رییس ستاد تبصره 13 امروز صبح در اولین همایش دهیاران زن در جمع خبرنگاران در رابطه با قیمت بنزین آزاد نیز که قرار بود تا آخر هفته گذشته اعلام شود، توضیح داد: این موضوع در چند جلسه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت، اما با توجه به این که زوایای مختلفی برای اجرای این طرح وجود دارد و مسائل اقتصادی و اجتماعی زیادی باید مورد توجه قرار گیرد، تصمیم گرفته شد، تا جلسه‌ای با ترکیبی قوی‌تر و هماهنگی بیشتر برگزار شود و ما امیدواریم با توجه به نیازهای اطلاعاتی که در این جلسه قرار بر تکمیل آن گذاشته شد، بتوانیم، حداقل قیمت تمام شده بنزین آزاد را به زودی اعلام کنیم.

وی افزود: اگر امکان پرداخت یارانه به بنزین آزاد وجود داشته باشد و ما بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم، بنزین با حداقل قیمت عرضه می‌شود و در غیر این صورت، چنانچه مصلحت بدانیم با قیمت تمام شده عرضه شود، این اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که ایام نوروز را به عنوان طرح آزمایشی عرضه بنزین آزاد پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: برای این که تقاضای کمتری برای بنزین آزاد داشته باشیم و مردم برای سفرهای نوروزی مشکلی نداشته باشند، قرار شد تا سهمیه بنزین اردیبهشت و خردادماه را به سهمیه جدید نوروز اضافه کنیم تا مردم بتوانند، فعلاً از این بنزین استفاده کنند؛ هرچند که اطلاعات ما نشان می‌دهد، سهمیه اختصاص یافته برای بنزین سفر نوروز مناسب و کافی است و بیش از 85 درصد نیازهای مردم را تامین می‌کند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که تا قبل از پایان سال، قیمت بنزین آزاد اعلام شود.

وی در توضیح این که چرا در اعلام قیمت تمام شده بنزین آزاد تاخیر ایجاد شده است، گفت: قیمت تمام شده بنزین مشخص و روشن است و در تمام اخبار و اطلاعات تخصصی نیز این ارقام وجود دارد، اما تفاسیر مختلفی در مورد هزینه‌ها و قیمت تمام شده بنزین وارداتی وجود دارد که همه این مسائل باید دقیقاً محاسبه شود و ما تلاش می‌کنیم، حداقل هزینه‌ را برای قیمت بنزین آزاد اعلام کنیم.

هاشمی تأکید کرد: تا به حال آن چیزی که به ما ابلاغ شده، پرداخت نکردن یارانه برای بنزین آزاد بوده است. البته ممکن است تدابیری برای هزینه‌های مرتبط با عرضه بنزین آزاد پیش‌بینی شده باشد.

کد خبر 45607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز