چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جایگاه‌داران بنزین سراسر کشور گفت: استقبال از بنزین آزاد در ایام سپری شده از نوروز در سطح بسیار پایینی قرار داشته است.

بیژن حاج محمدرضا در گفتگو با مهر افزود: با احتساب دو سهمیه 120 لیتری فروردین ماه و 100 لیتری سهمیه ویژه نوروز که به مردم ارائه شد، عدم استقبال از بنزین آزاد قابل پیش‌بینی بود.

وی با بیان اینکه فروش بنزین آزاد در شهر تهران بیشتر در جایگاههای شمالی گزارش شده است، اظهار داشت: در سطح کشور نیز آمار دریافت شده از فروش بنزین آزاد در  سطح بسیار پایینی قرار داشته است.

رئیس جایگاه‌داران بنزین سراسر کشور میانگین فروش بنزین آزاد در یک جایگاه را حدود 300 لیتر در روز اعلام و تصریح کرد: فروش بنزین آزاد  بیشترمربوط به مراکز استانها و کلانشهرها بوده است.

به گفته وی به دلیل عدم استقبال مردم ،علیرغم پیش بینی‌ها جایگاههای عرضه بنزین آزاد با مشکل خاصی مواجه نشدند.

حاج محمد رضا در مورد تغییر قیمت بنزین آزاد در روزهای پایانی سال گذشته خاطرنشان کرد: در جلسه رسمی مسئولان با جایگاهداران، قیمت بنزین آزاد 500 تومان درهر لیتر تعیین و برای بنزین سوپر نیز قیمت 600 تومان در هر لیتر در نظر گرفته شد. وی ادامه داد: اما به دلایلی قیمت 400 تومان به عنوان قیمت نهایی بنزین آزاد از سوی وزیر نفت اعلام شد.

رئیس جایگاهداران بنزین سراسر کشور با بیان اینکه احتمالا عرضه بنزین آزاد یک طرح آزمایشی از سوی دولت برای حذف سهمیه بندی بنزین است، تاکید کرد: به نظر می رسد عرضه بنزین آزاد بعد از 29 فروردین ماه نیز ادامه داشته باشد.

حاج محمد رضا در ادامه تاکید رئیس جمهوری مبنی بر عرضه بنزین آزاد با کمترین قیمت ممکن را از دلایل احتمالی تغییر قیمت بنزین آزاد عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تقاضا برای بنزین آزاد از  9فروردین ماه افزایش یابد.

بر اساس تصمیم ستاد تبصره 13 عرضه بنزین آزاد با نرخ 400 تومان از 29 اسفند ماه به مدت یک ماه در همه جایگاههای عرضه بنزین سراسر کشور آغاز شده است.

کد خبر 47136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز