مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: کارت سوخت خودروهای غیرپلاک ملی ابطال می‌شود.

سردارمحمد رویانیان جمعه (30 فروردین) درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تا کنون حدود 8 میلیون دستگاه خودرو در کشور تعویض پلاک شده و پلاک ملی دریافت کرده‌اند، افزود: بر اساس بانک اطلاعات راهنمایی ورانندگی از سال 1345 تا کنون حدود یک میلیون و 200 هزار خودرو با پلاک قدیمی در کشور شماره‌گذاری شده است که هنوز برای تعویض پلاک مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این خودروها به دلایل مختلف همچون فرسوده بودن، تصادف شدید و سرقت از سیستم خارج شده‌اند، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تمامی خودروهای غیرپلاک ملی بنزین‌سوز حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پس از این مهلت برخورد با خودروهای غیرپلاک ملی آغاز می‌شود، گفت: این خودروها از اول خردادماه متوقف شده و مالکین آنها برای تعویض پلاک به مراکز فرستاده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر پرونده تعویض پلاک در کشور بسته شود، افزود: به ستاد تبصره 13 پیشنهاد شده که پس از پایان مهلت کارت سوخت خودروهای غیرپلاک ملی ابطال شود که این امر مراحل قانونی خود را سپری می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص خودروهای گازوئیل‌سوز نیز به گفت: بیش از 440 هزار دستگاه خودروی دیزلی در کشور تا کنون پلاک ملی دریافت کرده‌اند و با توجه به اینکه کارت هوشمند سوخت گازوئیل از خردادماه تنها برای خودروهای پلاک ملی دیزل صادر می‌شود، لذا توصیه می‌کنیم مالکان این دسته از خودروها هرچه سریعتر حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به مراکز تعویض پلاک در استان‌ها و دو مرکز خاوران و المپیک در تهران مراجعه کنند.

وی گفت: حدود 200 هزار خودرو دیزلی بر اساس بانک اطلاعات ناجا هنوز به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بخشی از این خودروها از رده خارج شده باشند.

سردار رویانیان تاکید کرد: تمامی اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، کامیونت‌ها و کشنده‌ها باید تا پایان اردیبهشت ماه برای دریافت پلاک ملی اقدام کنند.

کد خبر 49098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز