چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز طرح "پرداخت سیار خسارات تصادفات در صحنه" در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد رویانیان  چهارشنبه  (18 اردیبهشت) با بیان این خبر افزود: سال گذشته 100 میلیارد تومان از بیمه‌های دولتی به راهور ناجا برای تقویت بنیه پلیس و پیشگیری از تصادفات اختصاص یافت که معادل همین رقم هم امسال، بیمه‌های دولتی با مصوبه مجلس در بخش کنترل ترافیک و کاهش تصادفات، سرمایه گذاری می‌کنند.

وی افزود: با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی بیمه‌های دولتی در سال گذشته، شاهد کاهش 500 میلیارد تومان ضرر و خسارت تحمیلی به بیمه‌ها از طریق کاهش تصادفات بودیم.

وی با اشاره به این که طرح پرداخت سیار خسارات تصادفات در صحنه به ابتکار بیمه ایران از تهران آغاز می‌شود، افزود: در این طرح، خودروهای سیار با تجهیزات کامل و به همراه راننده و کارشناس بیمه به صورت سیار از امروز در تهران فعالیت می‌کنند که امیدواریم در کمتر از یک ماه آینده، این طرح در کل تهران سراسری و پس از آن در سراسر کشور اجرا شود.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح، تصادفات خسارتی مربوط به بیمه ایران، تا سقف 500 هزار تومان در محل پرداخت شده و پس از اجرای سراسری این طرح، پلیس، دیگر کارشناس تصادفات برای این دسته از حوادث رانندگی اعزام نمی‌کند.

وی با تاکید بر این که به زودی شاهد رقابت در صنعت بیمه خواهیم بود، گفت: تا پایان سال جاری در تمام مراکز استان‌ها و جاده‌های اصلی کشور این طرح اجرا می‌شود که در صورت کمک و مساعدت دولت و دستگاه‌های اجرایی این طرح در جاده‌های فرعی و سایر شهرهای کشور نیز اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 50 درصد خودروهای تهران بیمه ایران هستند.

 مهندس سهامیان، مدیر عامل بیمه ایران، نیز در مراسم آغاز طرح پرداخت سیار خسارات تصادفات در صحنه گفت: اکیپ‌هایی شامل خودرو به همراه راننده، یک محاسب و یک حوزه مالی با زیرساخت مخابراتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس، پس از اعلام تصادف به پلیس 110، مرکز اطلاعات پلیس 110 علاوه بر اطلاع افسران، به واحدهای ما نیز برای حضور در صحنه تصادفات اطلاع می‌دهند.

وی گفت: بر اساس زیرساخت‌های مخابراتی ایجاد شده، خسارات تصادفات ظرف یک ربع در محل تا سقف 500 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت 40 اکیپ شامل خودروی سواری و مینی بوس در سطح شهر تهران برای اجرای این طرح تدارک دیده شده است.

کد خبر 51193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز