سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: طرح تعویض پلاک ملی موتورسیکلت‌ها در آینده‌ای نزدیک در کل کشور به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مرتضی کیخسرو کیانی افزود: این طرح با هدف حذف تنوع پلاک‌های موجود ساماندهی موتورسیکلت‌ها بطور همزمان در سطح کشور به اجرا در می آید.

این مقام انتظامی ادامه داد:در راستای اجرای این طرح ،طراحی پلاک های جدید همانند پلاک های ملی خودرو و در دو زمینه، رنگ سفید برای موتورسیکلت‌های عمومی، قرمز برای موتور سیکلت های دولتی است و بر خلاف پلاک خودرو که برای شخص صادر می‌شود، پلاک موتور سیکلت به موتور سیکلت اختصاص یافته و در هنگام خرید و فروش باید همراه موتور به شخص خریدار تحویل گردد.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در راستای کاهش مرگ و میر راکبان موتورسوار از ۱۵ اردیبهشت ماه تا ۵ خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور اشاره کرده و گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقاء امنیت ترافیکی در معابر، اثربخشی علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و افزایش تاثیرگذاری علائم در رفتار رانندگان است.

این مقام مسوول افزود: این طرح در شهرستان های نجف آباد، کاشان، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، شهرضا و اصفهان در حال اجرا می باشد.

او تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و موتورسواران متخلف در خیابان ها، سامان دهی ترافیک و نظم در میادین و تقاطع ها، ارتقاء و اثربخشی تابلوها در بین مردم را از برنامه های این طرح برشمرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف به طور میانگین بیش از ۴۰۰ مورد موتور روزانه مورد توقیف قرار می گیرند ، ادامه داد:در این خصوص بیش از یک هزار برگ جریمه صادر می‌شودو تاکنون سه هزار و ۸۰۸ دستگاه موتور سیکلت توقیف شده اند.

سرهنگ کیانی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۷۰ درصد موتورسواران به ویژه در هسته مرکزی شهر از کلاه ایمنی استفاده می کنند ؛طی این مدت میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات موتورسواران نیز در استان اصفهان کاهش چشمگیری یافته و از 45 درصد به ۲۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد با موتورسوارانی که حرکات خطرناک و تک چرخ در خیابان‌ها انجام می دهند ،تصریح کرد: این افراد از سوی تیم های ضربتی و مخفی تا محل امنی تعقیب و دستگیر می شوند.

رییس پلیس راهور اصفهان در خاتمه در مورد مجازات های درنظر گرفته شده برای راکبان متخلف ،گفت: راکبانی که تنها یکی از تخلفات حادثه ساز از جمله عبور ممنوع ، عبور یک طرفه ، عبور در پیاده رو و ایجاد صداهای ناهنجار را انجام دهند به مدت سه ماه و اگر دو تخلف را هم زمان با هم انجام دهند برای شش ماه موتورسیکلتشان متوقف می شود.

کد خبر 52505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز