مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه طرح ملی تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از آذر ماه در کشور آغاز می‌شود، گفت:

 براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هزینه نقل و انتقال و یا تعویض پلاک هردستگاه موتورسیکلت 70 هزار ریال و بیمه شخص ثالث آنها به همراه یک کلاه ایمنی استاندارد نیز 495 هزار ریال است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد رضا غلامی، با تاکید بر اینکه داشتن برگه معاینه فنی با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم به‌زودی برای موتورسیکلت‌ها اجباری می‌شود، افزود: از 7 میلیون موتورسیکلت موجود در کشور حدود 5میلیون کارت سوخت گرفته و حدود 2میلیون موتورسیکلت نیز برای دریافت کارت سوخت مراجعه نکرده‌اند.

از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون موتورسیکلت فاقد پلاک هم‌اکنون در کشور وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر برای آنها فکری اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از موتورسیکلت سواران به‌دلیل نداشتن بیمه نامه شخص ثالث هم‌اکنون در زندان به‌سر برده و موتورسیکلت آنها در پارکینگ‌ها توقیف شده است، اظهار داشت: براساس طرح جدید بیمه ارزان قیمت موتورسیکلت‌ها، شرکت بیمه‌گذار تا سقف 55 میلیون تومان دیه و 500 هزار تومان خسارت تصادفات را به‌مدت 12ماه پرداخت می‌کند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا مرحله اول طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها را موتورهای فاقد پلاک عنوان و تصریح کرد: در مرحله بعدی تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها در زمان نقل و انتقال و پس از آن به‌صورت فراخوان آغاز می‌شود.

وی در عین حال بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد از 7 میلیون دارنده موتورسیکلت در کشور کمتر از 50 درصد، گواهینامه دارند.

معاینه فنی صوری خودروهای عمومی

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه متأسفانه 80درصد خودروهای حمل‌ونقل عمومی، معاینه فنی صوری می‌گیرند، گفت: باید هرچه سریع تر در این خصوص اقدامی اساسی صورت گیرد.

وی درخصوص خودروهای فرسوده افزود: از سال 85 تا‌کنون تعداد پارکینگ‌های اسقاط خودروهای فرسوده به 96 پارکینگ افزایش یافت و 400 هزار خودروی فرسوده نیز گواهی اسقاط گرفتند. از سوی دیگر 30 هزار موتورسیکلت 2زمانه نیز از رده خارج شدند.

غلامی با اشاره به‌وجود 7میلیون موتورسیکلت در کشور به ایسنا اظهار داشت: متأسفانه تنها 5 میلیون از این تعداد برای دریافت کارت سوخت مراجعه کردند که به این ترتیب باید گفت 2 میلیون موتورسیکلت فاقد پلاک و هویت در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تعویض پلاک، موجب ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش 30درصدی جرایم شده است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه موتورسیکلت را یک تهدید اجتماعی می‌دانیم خاطرنشان ساخت: متأسفانه رعایت قوانین و مقررات توسط راکبان موتورسیکلت‌ها بسیار ضعیف است

کد خبر 68323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز