مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

کاهش حق بیمه اجباری شخص ثالث موتورسیکلت‌ها از اول مرداد لازم‌الاجراست

بیمه مرکزی ایران مصوبه کاهش ۴۰ درصدی حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث برای انواع موتورسیکلت‌ها را برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد.

براساس دستورالعمل رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، حق بیمه‌های جدید از تاریخ اول مرداد ماه سال‌جاری لازم الاجرا بوده و شرکت‌های بیمه موظف هستند تمهیدات لازم را برای صدور بیمه نامه با حق بیمه‌های جدید فراهم نمایند.

براساس مصوبه مذکور، حق بیمه‌های جدید بیمه اجباری شخص ثالث انواع موتورسیکلت‌ با تعهدات بدنی 535 میلیون ریال و تعهدات مالی 10 میلیون ریال است که جزئیات آن در جدول آمده است.

بیمه مرکزی ایران در دستورالعمل خود به شرکت‌های بیمه تاکید کرده است که به‌منظور حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، بیمه نامه‌های شخص ثالث به‌صورت سالانه صادر شود.

گفتنی است، هیات وزیران در جلسه مورخ  ۱۲تیر ماه سال‌جاری خود، پیشنهاد بیمه مرکزی ایران را در راستای ترویج استفاده از بیمه در جامعه و نهادینه کردن آن مبنی بر کاهش 40 درصدی حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث برای انواع موتورسیکلت‌ها را تصویب کرد.

کد خبر 58054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز