مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تصویب لایحه دولت در جهت تسهیل بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا، رویانیان با اشاره به تصویب لایحه دولت در تسهیل بیمه شخص ثالث گفت: همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی از ۱۵ مرداد می‌توانند از تخفیف ۴۰ درصدی بهره‌مند شده و نسبت به بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

سرتیپ دوم پاسدار محمد رویانیان در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دولت در لایحه‌ای قانون جدید بیمه اجباری براساس اصل ۸۵ به مدت ۵ سال به تصویب رسید و اکنون برای تصویب نهایی در شورای نگهبان است.

وی افزود: در این لایحه به طور گسترده به زیان دیده‌ها رسیدگی خواهد شد و ماهیت این قانون حمایت از افراد زیان دیده و نفع مردم در آن لحاظ شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در تشریح لایحه دولت گفت: به استناد جلسه ۱۲ تیر سال ۸۷ در هیات دولت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی با ۴۰ درصد تخفیف معادل ۵۰ هزار تومان از مزایای بیمه شخص ثالث برخوردار خواهند شد.

رویانیان با اعلام فرصت ۶ ماهه برای آن دسته از دارندگان وسایط نقلیه که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، گفت: این افراد از تاریخ ابلاغ مصوبه لازم است نسبت به خرید بیمه نامه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه اقدام کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به مشکلات بیمه‌های قبلی شخص ثالث گفت: یکی از این
مشکلات، قدیمی بودن قانون بیمه بودکه در نتیجه به جای حمایت از زیان دیده دست متولیان بیمه کشور را برای عدم پرداخت خسارت باز می‌گذاشت.

وی ادامه داد: در قانون بیمه کسی که آسیب می‌دید، در نهایت بعد از انتظار زیاد موفق به دریافت حق بیمه خود نمی‌شد در صورتی که سیستم بیمه باید به گونه‌ای باشدکه همه ترغیب شوندکه به سوی بیمه بروند ولی بوروکراسی حاکم اجازه این کار را نمی‌داد.

کد خبر 58807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز