مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرهنگ علیرضا جهانگیری اعلام کرد: صاحبان وسایل نقلیه موتوری خودرو و موتورسیکلت تنها تا 20 دی ماه مهلت دارند نسبت به اخذ بیمه‌نامه شخص ثالث از شرکت‌های بیمه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه نیروی انتظامی جمهوری‌اسلامی ایران، سرهنگ علیرضا جهانگیری، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی که مالکان این‌گونه وسایل نقلیه طی مدت باقی مانده برای اخذ بیمه نامه اقدام کنند جریمه‌ای بابت تاخیر و دیرکرد از آنها دریافت نخواهد شد.

وی تصریح کرد: کسانی که در این مدت اقدامی برای بیمه کردن وسایل نقلیه موتوری نکنند علاوه بر توقف وسایل و پرداخت جریمه باید معادل یکسال حق بیمه خود را نیز به عنوان جریمه به شرکت‌های بیمه بپردازند.

سرهنگ جهانگیری اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی کشور عزم جدی برای برخورد با وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه شخص ثالث دارد، به طوری که در هشت ماهه امسال بیش از دو میلیون فقره قبض جریمه بابت نداشتن بیمه نامه برای متخلفان صادر کرده است.

وی تاکید کرد: در این مدت 21 میلیون و 362 برگ جریمه در سطح کشور صادر شده که جریمه های مربوط به تخلف نداشتن بیمه نامه دومین نوع تخلف در کشور بوده که نشان از عزم جدی پلیس برای الزامی کردن بیمه‌نامه وسایل نقلیه موتوری دارد.

به گفته وی، در طول هشت ماهه امسال شش میلیون و 820 هزار دستگاه خودرو در سطح کشور تعویض پلاک یا شماره گذاری جدید شدند که برای این کار ارایه بیمه نامه الزامی بوده است.

سرهنگ جهانگیری خاطر نشان کرد: یکی از راههای شناسایی وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه زمان مراجعه آنها به مراکز پلیس برای دریافت خدمات است که با هماهنگی های به عمل آمده پس از 20 دیماه هیچ نوع خدماتی به اینگونه وسایل فاقد بیمه داده نخواهد شد.

رییس مرکز اجرائیات راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در سال جاری 662 هزار دستگاه انواع خودرو و 496 هزار دستگاه موتورسیکلت به دلایل مختلف در سطح کشور متوقف و به پارکینگ منتقل شدند که برای ترخیص آنها ارایه بیمه نامه الزامی بوده است.

وی یکی دیگر از راههای شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه را نداشتن برچسب اعلام کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با بیمه مرکزی و شرکت‌های ارایه برچسب از سوی بیمه‌گذار به متقاضی و نصب آن بر روی شیشه وسایل نقلیه الزامی است که امیدواریم شرکت‌های بیمه در این خصوص به تعهد خود عمل کنند.

کد خبر 70596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز