همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور در ابلاغیه‌ای به رؤسای پلیس‌راه‌های کشور خواستار برخورد جدی و بدون اغماض با تخلفات رانندگان پرخطر در طرح تابستانی شد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی سه‌شنبه (11تیر) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که 6 هزار و 977 تن در تصادفات تابستان پارسال کشته شدند، افزود: از این تعداد 4 هزار و 872 نفر تنها در جاده‌های کشور کشته شدند.

وی با بیان این که با آغاز سفرهای تابستانی شاهد افزایش قابل توجه حجم تردد در جاده‌های کشور هستیم افزود: متأسفانه عامل بسیاری از تصادفات در جاده‌ها عوامل انسانی مانند خستگی مفرط و عدم تسلط در رانندگی و شرایط خاص است که رانندگان می‌توانند با رعایت قوانین مربوطه از بسیاری از حوادث جلوگیری کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که یکهزار و 901 تن در تصادفات تیر ماه سال 85 کشته شدند، افزود: این در حالیست که با کمک رانندگان و برخوردهای پلیس توانستیم شمار کشته‌های تصادفات تیر ماه سال گذشته را 302 نفر کاهش دهیم.

وی با تاکید بر این که متأسفانه بعضی از رانندگان با انجام حرکات مخاطره‌آمیز و بی‌توجهی به قوانین جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، گفت: بدین وسیله به تمامی رؤسای پلیس‌راه‌های کشور ابلاغ می‌شود در طرح تابستانی به شدت و بدون اغماض با این رانندگان پرخطر برخورد کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور به آمار طرح تشدید برخورد با رانندگان متخلف در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و تاکید کرد: در این مدت 46 هزار و 769 خودرو و موتورسیکلت رانندگان متخلف توقیف شد. همچنین در این مدت 5 هزار و 940 جلد انواع گواهینامه توقیف شد که 840 گواهینامه ب1 نیز ابطال گردید.

وی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال جاری همچنین با 6 هزار و 393 تخلف رانندگان بار و مسافر در کشور نیز برخورد شد.

فرمانده پلیس‌راه کشور در پایان اظهارامیدواری کرد که با مشارکت رانندگان و تلاش مأموران پلیس‌راه شاهد کاهش قابل توجه کشته‌های تصادفات در تابستان امسال باشیم تا مردم لذت سفر را بچشند نه تلخی آن را.

کد خبر 56715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز