همشهری آنلاین: پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که پایان اردیبهشت، آخرین مهلت برای تعویض پلاک‌های قدیمی است.

به گزارش ایسنا، رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام این خبر گفت: تا کنون، هشت میلیون و 500 هزار نفر، موفق به دریافت خدمات شماره‌گذاری شده‌اند. وی افزود: متاسفانه 500 هزار خودرو که در سال گذشته در مدت زمان تعیین شده تعویض پلاک، به مراکز شماره گذاری مراجعه نکردند، هنوز پلاک ملی دریافت نکرده‌اند.

سرهنگ غلامی در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی از مجوز صدور 4 میلیون پلاک ملی برخوردار بود، اما با توجه به اقدامات انجام شده، موفق شد که 4 میلیون و 280 پلاک زوج را به خودروها واگذار کند.

وی با اشاره به این که با وجود 35 مرکز تعویض پلاک و 180 دفتر خدمات خودرویی، روزانه 30 تا 32 هزار متقاضی برای تعویض پلاک به این مراکز مراجعه می‌کنند.

غلامی تصریح کرد: با همکاری خوب مردم در زمینه تعویض پلاک‌های قدیمی و لیزری، موفق شدیم که ظرفیت پاسخگویی روزانه به 16 هزار نفر را به 30 هزار نفر افزایش دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: خودروهایی که مالکان آنها از انجام تشریفات قانونی یا انجام معامله در مراجع ذی‌صلاح خودداری کرده‌ و یا مرحوم شده‌اند و همچنین خودروهای سنگینی که به کاربری تحویل شده‌اند، تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند که برای تعویض پلاک اقدام کنند.

رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه گفت: تعویض 3 میلیون پلاک قدیمی در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار داشت که در سال گذشته 2 میلیون پلاک قدیمی تعویض شد و 40 درصد از یک میلیون خودروی باقیمانده، یا اصلا وجود نداشته‌اند و یا مستهلک هستند.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در سال 86 نسبت به سال 85 در زمینه صدور شماره‌های نو، 5/8 درصد، در تعویض پلاک 58 درصد، در نقل و انتقالات 57/4 درصد و در کل در سراسر کشور 39/1 درصد افزایش ارایه خدمات در بخش شماره‌گذاری رشد داشت.

کد خبر 49720

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز