همشهری آنلاین: دولت کلمبیا پس از انجام یک رشته عملیات نظامی ارتش این کشور در خاک اکوادور، اعلام کرد: رائول رییس سخنگوی فارک به همراه 16 نفر دیگر از اعضای این گروه و یک سرباز کلمبیایی کشته شدند.

به گزارش بی بی سی، وزیر دفاع کلمبیا نیز کشته شدن ریس را بزرگترین ضربه‌ای که تا کنون به فارک وارد شده توصیف کرد. خوان مانوئل سانتوس گفت:ریس در یک عملیات مشترک هوایی – زمینی کشته شد.

سانتوس افزود: شورشیان نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا در اردوگاهی در 1.8 کیلومتری داخل خاک اکوادور و در استان "پوتومایو" مستقر بودند.

پیشتر نیز الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا به خاطر مشارکت اکوادور در همکاری در این عملیات، از این کشور قدردانی کرده و گفته بود: تروریسم به مرز‌ها احترام نمی‌گذارد.

گفته می‌شود رافائل کورئا رییس جمهوری اکوادور در ابتدا خواستار توضیح دولت کلمبیا درباره این حمله شده بود، که بعد نیز اعلام شد رییس جمهوری کلمبیا در این باره اطلاعاتی را در اختیار دولت اکوادور گذاشته است.

کورئا اما بعد از انجام این حمله اعلام کرد که یک یادداشت دیپلماتیک به منظور اعتراض به اقدامت جنجالی دولت کلمبیا که به منزله تجاوز به خاک اکوادور محسوب می‌شود، به دولت این کشور در بوگوتا ارسال خواهد کرد.

این حمله در حالی انجام گرفته است که اخیرا گروه فارک 4 نفر از 40 سیاستمدار دربند خود را با میانجیگری هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا آزاد کرده بود.

هشدار چاوز نسبت به بروز جنگ با کلمبیا

هوگو چاوز نسبت به انجام حملات هوایی ارتش کلمبیا علیه مواضع فارک در خاک ونزوئلا و اکوادور هشدار داد و اعلام کرد که این حملات ممکن است منجر به بروز جنگ شوند.

سخنان رییس جمهوری ونزوئلا همزمان با انتشار  خبر کشته شدن یکی از اعضای ارشد گروه فارک در حمله هوایی و زمینی ارتش کلمبیا به خاک اکوادور بیان شد.

چاوز که در جمع اعضای کابینه دولت ونزوئلا سخن می‌گفت، با اشاره به کشته شدن یکی از اعضای ارشد فارک در خاک اکوادور، خطاب به طرف کلمبیایی گفت: درباره انجام این عمل در خاک ونزوئلا فکر نکیند زیرا عواقب جدی را در پی خواهد داشت و ممکن است منجر به بروز جنگ شود.

کد خبر 45586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز