کریم اعظمی: «تا مجتبی برنگردد، تیم من درست نمی‌شود.» این جمله‌ای بود که فیروز کریمی پس از شکست استقلال مقابل مس کرمان خطاب به یکی از دستیارانش گفت و حالا بازگشت شماره 8 بهترین اتفاق ممکن برای سرمربی آبی‌هاست.

استقلالی‌ها در تمامی بازی‌هایی که جباری را در اختیار نداشتند از لحاظ تاکتیکی به بن‌بست رسیدند ولی او در بازی با برق شیراز نشان داد که به روزهای اوج نزدیک شده و حتی می‌تواند تیمش را تا مرز قهرمانی پیش ببرد. اتفاقی که در روز بازی با سایپا شروع شده بود، مقابل برق شیراز ادامه یافت. این مجتبی جباری بود که به روزهای اوج باز‌می‌گشت.

دور شدن از پیراهن قرمز

جباری که پس از جراحی زانو روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت، خیلی زود از طرف باشگاه به فراموشی سپرده شد تا اختلاف او با آبی‌ها قبل از شروع فصل به نقطه اوج خود برسد. این بازیکن حتی با پرسپولیس هم مذاکره کرد و فاصله چندانی با پوشیدن پیراهن قرمز نداشت ولی خاطره تلخ از دست دادن علیرضا نیکبخت باعث شد تا مسئولان استقلال بلافاصله دست به کار شده و جباری را در این تیم حفظ کنند.

موضوع مذاکره جباری با پرسپولیس اما از طرف ناصر حجازی، سرمربی وقت آبی‌ها بی‌جواب نماند و او در مصاحبه‌ای جنجالی گفت: «من بازیکن بی‌تعصب نمی‌خواهم. جباری اگر دوست دارد، می‌تواند به پرسپولیس برود.» هرچند هافبک تکنیکی آبی‌ها در تقابل با حرف‌های حجازی سکوت کرد ولی در میانه‌های نیم‌فصل اول و در اوج بحران استقلال، در سایت شخصی‌اش با نوشتن مطلبی به شدت از سرمربی تیم انتقاد کرد و یک روز بعد آن مطلب را از روی سایت برداشت.

طلسم مصدومیت

همه چیز برای جباری خوب پیش می‌رفت ولی او در طول این فصل باز هم آسیب دید تا خیلی‌ها تصور کنند که این بازیکن دیگر فرصتی برای بازگشت نخواهد داشت. جباری برای آخرین بار از ناحیه شکم دچار مصدومیت سختی شد ولی این آسیب‌دیدگی را پشت‌سر گذاشت تا برای چندمین بار از این طلسم عبور کند.

 جباری بعد از ظهر جمعه بازگشت به روزهای اوج را نوید داد و هیچکس به اندازه فیروز کریمی از این اتفاق خوشحال نشد.2 سال پیش که استقلال برای اولین بار قهرمانی در لیگ‌برتر را تجربه کرد، جباری در طول فصل چند بار مصدوم شد ولی در حساس‌ترین هفته‌های لیگ به ترکیب استقلال بازگشت تا شرایط این تیم دگرگون شود.

 نوستالژی تکرار شد تا شماره 8 باز هم ستاره اول آبی‌ها لقب بگیرد. این در شرایطی است که استقلال در حال بازگشت به کورس قهرمانی است و هیچکس به اندازه جباری نمی‌تواند برای رسیدن به این عنوان در تیم کریمی تأثیرگذار باشد.

 ورمزیار: بی‌صبرانه منتظر بودیم

صادق ورمزیار مربی استقلال با تمجید از بازی خوب جباری مقابل برق شیراز می‌گوید: «مجتبی یکی از بهترین بازی‌هایش را در طول این یک سال انجام داد و خیلی‌ها را خوشحال کرد. بی‌صبرانه در انتظار بازگشت او بودیم و دیدید که او در خط میانی ستاره استقلال بود.»

 وی ادامه می‌دهد: «با غیبت این هافبک تکنیکی و خلاق، از لحاظ تاکتیکی دچار مشکلاتی شدیم ولی حالا همه چیز فرق کرده و با در اختیار داشتن جباری می‌توانیم تاکتیک‌های مختلفی را در زمین پیاده کنیم. او در استقلال نقش محوری دارد و مطمئن باشید در بازی‌های آینده بهتر از این خواهد شد.»

هنوز جباری نیستم

 جباری پس از نمایش فوق‌العاده‌اش مقابل برق شیراز گفت: «بازی خیلی خوبی بود و احساس می‌کنم که بعد از مدت‌ها توانستم عملکرد نسبتاً‌ خوبی داشته باشم. البته معتقدم هنوز جباری سابق نیستم و باید بیشتر تلاش کنم تا به آمادگی کامل برسم.» هافبک استقلال موضوع اختلافش با فیروز کریمی را تکذیب کرده و افزود: «آقافیروز از اینکه من مصدوم بودم، عصبانی شده بود و حق هم داشت. خیلی‌ها در آن زمان بحث اختلاف من با سرمربی را مطرح کردند که صحت نداشت.

کریمی تحت فشار بود و فقط می‌خواست که خیلی زود به ترکیب برگردم.»جباری درخصوص پیشنهاد مارسی افزود: «اگر در بازی با سوریه در ترکیب ثابت تیم‌ملی قرار می‌گرفتم، مطمئن باشید که با مارسی قرارداد می‌بستم ولی هنوز فرصت باقی است و اگر اتفاق خاصی نیفتد آخر فصل به المپیک مارسی می‌روم.»

کد خبر 45583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز