کریم اعظمی: کنار رفتن از سمت سرمربیگری استقلال به هیچ عنوان برای ناصر حجازی قابل پیش‌بینی نبود.

 ولی ناصر حجازی روزهای تلخی را تجربه کرد تا در نهایت فیروز کریمی جایگزینش شود. مدیر فنی استقلال در توصیف شرایط فعلی این تیم می‌گوید: «شرایط نامساعد جوی برنامه‌های ما را به هم ریخته و امیدوارم در نیم‌فصل دوم با مشکل مواجه نشویم.»

  •  وضعیت استقلال را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

برنامه‌های زیادی را طراحی کرده بودیم تا پس از اردوی دبی، تمرینات تاکتیکی را دنبال کنیم ولی بارش سنگین برف برنامه‌های ما را به هم ریخت و فعلاً‌ مجبوریم که تمرینات بدنسازی انجام بدهیم.

  •  این موضوع شما را دچار مشکل نمی‌کند؟

ما چند جلسه در سالن تمرین کردیم ولی ادامه این روند باعث می‌شد تا بازیکنان مصدوم شوند به همین دلیل روز شنبه روی زمین پوشیده از برف تمرین کردیم. وقتی برنامه‌های ما اجرا نمی‌شود، طبیعی است که با مشکل مواجه شویم ولی امیدوارم این مشکل چندان حاد نباشد. چاره‌ای نداریم و فعلاً باید با این شرایط کنار بیاییم.

  • استقلال را در نیم فصل دوم چطور می‌بینید؟

ما فیروز کریمی را به عنوان سرمربی آوردیم و او توانایی‌های زیادی دارد. کریمی قول داده که استقلال را در وضعیت ایده‌آل قرار دهد و من هم از او حمایت می‌کنم. این درست که خودم به هیچ عنوان حمایت نشدم ولی به عنوان مدیر فنی از سرمربی تیم تا آخرین لحظه حمایت می‌کنم و فقط امیدوارم کریمی مثل من بدشانس نباشد.

  • کریمی قول داده که استقلال در نیم فصل دوم از همه تیم‌ها بیشتر امتیاز بگیرد. به نظر شما این حرفه‌ای است که یک مربی برای انجام کاری، قول بدهد؟

من خودم هیچ‌وقت قول نمی‌دهم چون فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و فراز و نشیب‌های زیادی دارد. شاید کریمی معیارهای خاص خودش را دارد و با توجه به پتانسیل تیم این حرف‌ را زده است.

  • به نظر شما مدعی اول قهرمانی چه تیمی است؟

 به نظر من پرسپولیس، سپاهان، صباباتری و استقلال با درصد‌های بالا و پایین شانس قهرمانی دارند اما با توجه به شرایط فعلی جدول، باید بگویم که شانس پرسپولیس برای قهرمانی از همه بیشتر است.

  •  قبول دارید که شما شانس خیلی کمی‌ دارید؟

 گفتم که استقلال هم شانس دارد ولی با درصد پایین‌تر. ما نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهیم و در این میان تیم‌های بالای جدول باید امتیاز از دست بدهند.

  •  فکر نمی‌کنید که کسر 5 امتیاز از سپاهان به نفع شما هم باشد؟

ما فعلاً باید به فکر نتایج تیم خودمان باشیم تا به رده‌های بالای جدول صعود کنیم. در مورد کسر امتیاز سپاهان هم باید بگویم که در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد و این یک تصمیم منطقی بود. بعد از بازی با سپاهان که 2 بر یک باختیم من هم از میزبانی آنها گلایه کردم ولی هیچ‌کس حرفم را گوش نکرد.

  • پرسپولیس و سپاهان این‌روزها شرایطی بحرانی را تجربه می‌کنند. این موضوع به استقلال کمک نمی‌کند که فاصله امتیازاتش را با این دو تیم کم کند؟

 ما به این مسائل توجه نمی‌کنیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

  • شما و فیروز کریمی فصل آینده هم در استقلال هستید؟

فعلاً به این فصل فکر می‌کنیم و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

  • هنوز هم به روزهای تلخ گذشته فکر می‌کنید؟

 خیر، زیاد فکر نمی‌کنم چون در زندگی یک روز خوش شانس هستی و یک روز بدشانس و با این شرایط انسان فقط باید مبارزه کند.

  •  بعد از نتایجی که به عنوان سرمربی با استقلال گرفتید خیلی‌ها از شما انتقاد کردند و لقب یک مربی ناکام را به شما دادند. به نظر شما حجازی ناکام بود؟

 من در مصاحبه‌هایم بارها در مورد اتفاقاتی که به وجود آمد، صحبت کردم و دلیلی ندارد که دوباره همه چیز را بگویم. متأسفانه بعضی‌ها خیلی حسود هستند و چنین جوی را به وجود می‌آورند ولی وقتی پیش مردم محبوب باشی و خدا هم پشت سرت باشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. وقتی از نساجی بیرون آمدم همه گفتند حجازی خوب نتیجه نگرفت ولی هیچ‌کس نگفت که تراکتورسازی 2 میلیارد هزینه کرده بود ولی نساجی 50 میلیون تومان. من نساجی را تحویل گرفتم و در رده پنجم این تیم را رها کردم که فکر می‌کنم با آن شرایط بحرانی، جایگاه خیلی خوبی است.

  •  ولی در استقلال هم خوب نتیجه نگرفتید.

 من بدشانسی‌های زیادی آوردم و حتی ضربات پنالتی را هم از دست می‌دادیم. البته انتقاد را هم می‌پذیرم ولی به شرطی که مغرضانه نباشد. چند سال پیش شانس به من رو کرد و به بنگلادش رفتم و باید بگویم که واژه شانس در زندگی تأثیر بسیار زیادی دارد.

  •  چند روز پیش شایعه شد که شما با فیروز کریمی اختلاف دارید.

 من هیچ اختلافی با کریمی ندارم. متأسفانه بعضی‌ها فقط می‌خواهند حاشیه درست کنند.

  •  بازیکن جدیدی به استقلال اضافه می‌شود؟

 لیست ما پر است و فقط می‌توانیم بازیکن زیر 21 سال بگیریم. به نظر من استقلال مهره‌های خوبی در اختیار دارد، اگر آنها خودشان باشند شک نکنید که ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

  •  فقط 2 بازیکن از استقلال در تیم ملی حضور دارند، نظر شما چیست؟

به نظر من این انتخاب منطقی است. بازیکنان استقلال باید آنقدر خوب بازی کنند که هیچ‌کس نتواند آنها را از تیم ملی کنار بگذارد. من در تیم ملی آنقدر خوب تمرین می‌کردم که هیچ‌کس جرأت نداشت مرا کنار بگذارد.

  • در مورد تیم ملی اظهار نظر جالب توجهی داشتید و گفتید که قلعه‌نویی باید سرمربی باشد.

همه حجازی را می‌شناسند و مطمئن باشید که در مورد قلعه‌نویی حرف دلم را زدم. او یکسال در کنار تیم بوده و بهتر از هر مربی دیگری با شرایط بازیکنان آشناست. به نظر من قلعه‌نویی باید سرمربی تیم ملی شود.

  • خیلی‌ها معتقدند که تیم ملی یک مربی بزرگ خارجی می‌خواهد. نظر شما چیست؟

 فوتبال ما در بحران کمبود امکانات به سر می‌برد و با این شرایط حتی بزرگترین مربیان خارجی هم نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند. ما از داشتن امکانات ابتدایی هم محروم هستیم و اگر لیپی و آنچلوتی هم بیایند نمی‌توانند برای این فوتبال کاری کنند.

  • به نظر شما ایران به راحتی از این گروه صعود می‌کند؟

 فکر نمی‌کنم کار سختی داشته باشیم ولی در مرحله بعد باید خیلی هوشیار باشیم. البته در مجموع معتقدم که ایران برای صعود به جام جهانی راه سختی در پیش ندارد.

کد خبر 41810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز