گروه ورزشی:‌ در حالی که قرار گرفتن استقلال در جایگاه نهمی جدول لیگ موجبات دلخوری هواداران این تیم را فراهم آورده است، فیروز کریمی و حتی برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود با سرمربی مس کرمان تسویه‌حساب کنند.

گویا حرکت جنجالی امیر قلعه‌نویی که پس از شکست تیم سابقش با مشتی گره‌کرده شادی خود را ابراز کرد، به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامده است. حرکت سرمربی مس کرمان در حالی جنجال‌برانگیز جلوه می‌کرد که یک روز پیش از رویارویی با استقلال، اظهارات قلعه‌نویی چیز دیگری را نشان می‌داد. ماجرای تقبیح حرکت قلعه‌نویی اما تا همین دو روز پیش نیز ادامه داشت.

فیروز کریمی در آخرین واکنش خود نسبت به رفتار سئوال‌برانگیز قلعه‌نویی گفته است: «در کرمان به من توهین شد. حداقل توقع داشتم که قلعه‌نویی در حرکتی نمادین از تماشاگران بخواهد تا هتک حرمت نکنند، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و قلعه‌نویی سکوت کرد.»

 در چنین شرایطی اما امیر قلعه‌نویی نیز با همان سبک و سیاق خاص خودش استقلال را تحسین کرده است. او که طی هفته گذشته برابر واکنش‌های تند برخی از اعضای کادرفنی استقلال سکوت پیشه کرده بود، تیم فیروز کریمی را شایسته رسیدن به عنوان قهرمانی دانسته و گفته است: «نمی‌دانم چرا بعضی‌ها دوست دارند از خوشحالی من حاشیه درست کنند، من اتفاقاً مثل بقیه بازی‌های مس کرمان با خونسردی کنار زمین ایستاده بودم اما چون این بار همه دقت کردند، به چنین مسائل عجیبی اشاره دارند.»

 اظهارات امیر قلعه‌نویی در حالی استقلال را متوجه اتفاق تلخ هفته گذشته می‌کند که سرمربی مس کرمان در محافل خصوصی با دوستانش بابت شکست دادن علی فتح‌الله‌زاده، فیروز کریمی و حتی ناصر حجازی ابراز رضایت کرده است.

گلایه کریمی از امکانات استقلال

 سرمربی استقلال تهران که تیمش با 26امتیاز در رده نهم جدول لیگ‌برتر ابداً جایگاه خوبی را تجربه نمی‌کند، درباره شرایط استقلال گفته است: «از استقلال به جز عزت و احترامی که نزد هواداران دارد، هیچ چیز باقی نمانده است. من در تمام استان‌های فوتبال‌خیز ایران مربیگری کرده‌ام اما تا به حال باشگاهی را این‌چنین از لحاظ امکانات ضعیف ندیده‌ام. مسئولان باید به حال استقلال فکری بکنند.»

فیروز کریمی حالا پس از نتایج ضعیفی که با استقلال به دست آورده، ترجیح می‌دهد کمتر از قبل دست به طنزپردازی بزند. او در آستانه جدال تیمش با شیرین‌فراز کرمانشاه ضمن طرح مسائلی که چند روز پیش کامران منزوی نیز بدان اشاره کرده بود تلویحاً هیأت‌مدیره باشگاه استقلال را به چالش کشیده است.»

 هرچند که به فاصله 24 ساعت منزوی گفته‌هایش را تکذیب کرد اما مصاحبه‌های همسو در باشگاه استقلال که به نظر می‌رسد در راستای تبرئه مدیرعامل این باشگاه هر روز شکل رسانه‌ای به خود می‌گیرد، گویا برنامه‌ای برای خارج کردن ناصر حجازی از معادلات فصل آینده آبی‌ها است.

در همین حال گفته می‌شود هیأت‌مدیره قصد دارد ظرف یکی، دو روز آینده آخرین اتفاقات استقلال را مورد بررسی قرار دهد. به خصوص اینکه یکی از اعضای هیأت‌مدیره نیز اخیراً از سمت خود استعفا کرده است. هرچند که منابع غیررسمی تأکید دارند استعفای علیان هنوز پذیرفته نشده است.

 مصاحبه جنجالی منصوریان

 در حالی که استقلال این روزها منشاء اتفاقات عجیب و حتی جنجالی است، علیرضا منصوریان نیز برای عقب نماندن از شرایط موجود ترجیح داد جمعه شب علیه امیر قلعه‌نویی موضع‌گیری کند.

 بازیکن قدیمی استقلال در حالی امیر قلعه‌نویی را مورد لطف خود قرار می‌داد که هفته گذشته لحظاتی قبل از شروع نبرد استقلال برابر مس کرمان، همین بازیکن بود که نسبت به سرمربی تیم حریف به طرز عجیبی ابراز دوستی و محبت می‌کرد. او طوری قلعه‌نویی را به آغوش کشید که گویی مصاحبه‌های جنجالی‌اش علیه سرمربی مس کرمان توهمی بیش نبوده است.

 فاصله ابرازعلاقه تا حمله علیرضا منصوریان به قلعه‌نویی اما کمتر از یک هفته طول کشید تا وی اینگونه درباره امیر اظهارنظر کند؛ «اگر قلعه‌نویی به استقلال می‌آمد حتی یک دقیقه هم در این تیم نمی‌ماندم.»گفته می‌شود قبل از رفتن منصوریان به برنامه تلویزیونی برخی از اعضای کادرفنی استقلال وی را از جهاتی توجیه کرده بودند.

 مصاف با شیرین فراز

 آبی‌ها برای بردن این دیدار انگیزه بیشتری دارند. آنها اصلاً دوست ندارند یک هفته پس از باخت به قلعه‌نویی در آزادی مقابل هواداران، شکست یا تساوی را تجربه کنند. این در حالی است که طبق آخرین اخبار فیروز کریمی در تمرین روز گذشته خطاب به شاگردان خود گفته است: «همه این مسائل، بازی‌های فوتبال است. خیلی زود باید خودتان را مهیای اتفاقات تازه‌ای کنید.»

در تمرین روز گذشته که در زمین چمن ورزشگاه کشوری برگزار شد، سرمربی استقلال قبل از شروع تمرینات به مدت 30 دقیقه با تیمش سخن گفت. او تأکید کرد: «هنوز هیچ چیز از دست نرفته است. می‌توانید برگردید.»محسن بیاتی‌نیا نیز زیرنظر دکتر نوروزی مشغول تمرینات اختصاصی بود.

 همچنین مجتبی جباری در تمرین روز گذشته استقلال حضور نداشت.استقلال امروز درحالی به مصاف تیم رده هفدهم جدول لیگ می‌رود که مدیرعامل باشگاه شیرین‌فراز با اطمینان از باخت استقلال در ورزشگاه آزادی سخن گفته است.با این همه اما استقلال در شرایطی که روزهای خوبی را تجربه نمی‌کرد بازی رفت را در کرمانشاه با برد پشت سر گذاشت. بردی که حالا از قرار معلوم نه حجازی که فیروز کریمی بیشتر بدان نیاز دارد.

کد خبر 44494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز