چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

مهدی معزی: کابوس شده. این که جلوی سایپا قرار بگیرند وبرنده از زمین بیرون بیایند.

البته این عادت، به پریودی برمی‌گردد که پای علی دایی به این تیم باز شده. سه بازی و سه برد! کارنامه ای که علی آقا بد جور به آن می‌نازد. سال گذشته که صمد مرفاوی، مغلوب نبرد با علی دایی بود و امسال هم ناصر حجازی. نبردی که شاگرد، استاد را در نیم فصل اول نقره داغ کرد. اما حالا فیروز خان باید تیم دایی را پذیرا باشد.

قهرمانی که حالا بعد از سریال شکست هایش ، راه بردن را خوب پیدا کرده. البته بگذریم که هفته گذشته جلوی ذوب آهن، به تساوی رضایت دادند. رتبه دوازدهم با 25 امتیاز، الان جایگاه محکمی را برای دایی درست کرده، چرا که می توانست برای او وضعیت بدتر از این باشد. تیمی که با برد استقلال، می تواند به دو رتبه بالاتر ارتقا یابد. البته در این بازی دایی با مشکلاتی هم موجه است .

 مطمئنا نبود کیانوش رحمتی در وسط زمین بازی، به علت سه اخطاره بودن دایی را با دردسر روبرو کرده. این قدر که دایی در تمرینات به او گفت:« این چه وقت سه اخطاره شدن بود؟ من به تو در این بازی احتیاج داشتم.» دایی که این روز ها شایعه کاندیداتوری‌اش برای  سرمربی‌گری تیم ملی به گوش می رسد. اما دایی این شایعات را کاملا رد می کند:«ببینید من الان در دفتر باشگاه نشسته‌ام و دارم درباره بازی روز جمعه صحبت می‌کنم. لطفا مرا قاطی جریانات تیم ملی نکنید تا همه چیز در آینده روشن شود.»

او که طبق گفته خودش الان فقط به بازی جمعه فکرمی‌کند ، در این رابطه می‌گوید:«فقط برای برد به زمین می رویم.»

ابراهیم صادقی، کاپیتان تیم دایی هم  گفت:«استقلال تیم قدرتمند و بزرگی است که روحیه بازیکنانش پس از پیروزی برابر شیرین فراز افزایش یافته است. اما ما هم کاملا آماده هستیم و تنها به پیروزی برابر آنها در این دیدار می‌اندیشیم .»

او حرف‌هایش را این گونه ادامه داد: «در دو فصل گذشته رقابت نزدیک دو تیم با یکدیگر برای قهرمانی در لیگ باعث ایجاد حساسیت‌های زیادی شده بود اما مطمئنا در بازی روزجمعه این حساسیت‌ها به زیبایی مسابقه کمک خواهد کرد و فوتبالدوستان از تماشای این دیدار لذت خواهند برد.»

او تاکید کرد: «صددرصد هر دو تیم با هدف پیروزی در این دیدار به میدان می‌آیند اما ما برای ادامه روند رو به رشد خود انگیزه بیشتری برای پیروزی در این مسابقه مهم و حساس داریم.»

او اضافه کرد: « تیم سایپا از هفته پانزدهم روند رو به رشدی داشته است و یکی از اهداف ما این است که با ادامه این روند در پایان فصل جایگاه خوبی را در جدول رده بندی به دست آوریم.»

 اما آن طرف استقلالی ها بدجور با حاشیه دست و پنجه نرم می کنند. اخراج قربانی، حرف حدیث های استعفای حجازی و .... البته اگر بخواهیم با دید بازی جمعه نگاه کنیم، خبر خوش آمدن جباری است. این بازیکن یک هفته به طور مداوم و روزی سه جلسه در کلینیک استقلال مشغول فیزیوتراپی و مداوای پای خود بود. امین نوروزی، پزشک آبی پوشان برای هرچه سری عتر بهبودی جباری، تلاش زیادی انجام داده است. البته مهرداد پولادی، دیگر مصدوم استقلال هم  که دچار کوفتگی عضله ران شده برای این بازی مشکلی ندارد.

درد دل با چاشنی استعفا

در جدید ترین اخبار رسیده از باشگاه استقلال، این بار ناصرخان حجازی خبر ساز شده. خبری که چاشنی استعفا را دارد. وقتی که نامه او از طریق پیک موتوری، به دفتر باشگاه در خیابان لارستان رسید، نوشته شده بود: «برسد به دست آقای فتح الله زاده.» نامه‌ای که هاشم ساعدی، سخنگوی باشگاه استقلال کلا آن را انکار می کند.

 اما ناصرخان جور دیگری می‌گوید:« نمی‌توانم منکر این نامه شوم. اما این که حالا بخواهد استعفا نامه باشد؛ نه! » اما باز هم تناقض در حرف های حجازی و ساعدی به اوج می‌رسد. استعفایی که انگار قبل از سفر مازندران حجازی به گوش حاجیلو گفته شده بود. ساعدی هم می‌گوید:« اگر استعفایی هم بوده، شفاهی بوده. ما تا الان که نامه‌ای از آقای حجازی مبنی بر استعفا نگرفتیم.

من هم مثل شما شایعه کناره گیری حجازی را شنیده‌ام.» او به حرف هایش این گونه ادامه می دهد:«زمانی می توانم استعفای حجازی را تایید کنم که یا به صورت کتبی و یا شفاهی این موضوع از سوی او به مدیریت ابلاغ شود. تا این لحظه که چنین چیزی نبوده. اما در هر صورت امیدوارم شایعه استعفای حجازی صحت نداشته باشد وما بتوانیم از تجربه او برای اهداف باشگاه استقلال بهره مند ببریم.» حجازی هم در این باره می گوید:« نامه ای که به فتح الله زاده نوشتم، یک درد ودل بود و هیچ ارتباطی به استعفا و این حرف ها نداشت.»

اما قصه دیگری که این روزها استقلال را به حاشیه برده، اخراج پیروز قربانی از این تیم است. اخراجی که حتی پیروز هم علت آن را نمی داند:« نمی دانم چه اتفاقی افتاده. می گویند که من روی نیمکت به کسی فحاشی کردم. من اصلا چنین کاری نکردم. این نظر مربی بود که من روی نیکمت بنشینم. من هم خیلی راحت این موضوع را قبول کردم. همه به من می گویند که چه کار کردی؟ اما باور کنید که من هم نمی دانم. البته برایم مهم نیست.

خیلی می‌گویند که من در این تیم حق آب وگل دارم ولی اصلا به این حرف‌ها اعتقاد ندارم. از اخراجم هم ناراحت نیستم.» اخراجی که امیرحسین صادقی، دوست دیرینه او در این تیم اظهار بی‌اطلاعی نسبت به آن می کند:« من تعجب می‌کنم که چنین چیزی را می شنوم. فکر نمی کنم او اخراج شده باشد. طبق آن چیزی که من می‌دانم به او استراحت چند روزه داده اند.» قربانی که بعد از نوازی و طالب لو، سومین مغضوب فیروز لقب گرفته، بدجور در بلاتکلیفی به سر می برد. نمی‌داند که نسبت به این اتفاقات چه واکنشی نشان دهد:«فعلا که ناصرخان به من گفته در خانه بنشین و استراحت کن.»

 حجازی که این روز ها به غیر از پست مدیریت فنی تیم، پا درمیانی را هم باید در لیست برنامه هایش اضافه کند. بعد از نوازی و طالب لو هم حالا نوبت قربانی است تا با وساطت ناصر خان به این تیم برگردد. برگشتی که حجازی در رابطه با آن می گوید:« مشکلی نیست که حل نشود. صحبت می کنم تا او مثل قبلی ها به تیم برگردد.

فعلا به اش گفتم که برو خانه استراحت کن. مساله ای نیست!» البته اگر با صحبت های پیروز بعد از اخراج، راه برگشتی باقی بماند. اما انگار حجازی دل پری از این قضایا دارد:«زمانی که من در استقلال بودم، می گفتند حجازی غرض ورزی می کند. البته این را هم اضافه می‌کردند که همه این مسایل شخصی است، نه فنی!» او ادامه می‌دهد:«زمانی که من سرمربی بودم، وقتی دو بازی جباری را روی نیمکت می‌گذاشتم، داد همه در می‌آمد.

 اما الان که این اتفاق می افتد، یک نفر هم نسبت به این موضوع واکنش نمی‌دهد.» اما این پایان حرف ناصرخان بود: «هنوز هم می‌گویم که در زمان مربی‌گری من، کسی از من حمایت نکرد!» انگار با این صحبت‌ها، او درد دل نامه‌اش را لو داد. به نظر می رسد، نامه سرگشاده او به حاجی، مطلعش با اسم فیروز کریمی شروع می‌شود.

همشهری امارات

کد خبر 44862

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز