دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: نگاهی به پیروزی 2 بر یک تیم‌کریمی مقابل شیرین‌فراز‌ کرمانشاه

استقلال تهران در آخرین بازی از هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ‌برتر، روز گذشته شیرین‌فراز کرمانشاه را شکست داد. پس از باخت مقابل مس کرمان، انتظار می‌رفت که شاگردان کریمی از لحاظ تاکتیک و نوع بازی شرایط متفاوتی داشته باشند ولی به نظر می‌رسد استقلال با تیم موردنظر فیروز همچنان فاصله دارد.

در غیاب ارشاد یوسفی دروازه‌بان اصلی شیرین‌فراز، احمدی جانشین او نمایش قابل ‌توجهی نداشت و محمود فکری هم در آخرین نقطه خط دفاعی با کندی و اشتباهات مکررش نقش زیادی در حملات استقلال داشت.

 استقلال از دقایق ابتدایی روی دروازه حریف حمله کرد تا اینکه در دقیقه 12 به گل اول رسید. آرش برهانی با نفوذ از سمت راست، فکری را جا گذاشت و پاس عرضی او از درون محوطه جریمه به فرهاد مجیدی رسید تا این بازیکن دروازه خالی را با ضربه بغل پا باز کند. در این صحنه ناهماهنگی مدافعان شیرین‌فراز کاملاً مشهود بود. فشار حملات استقلالی‌ها بعد از این گل بیشتر شد. در دقیقه 20 برهانی می‌توانست روی پاس بلند منیعی دروازه شیرین‌فراز را باز کند ولی خروج احمدی مانع از گلزنی مهاجم استقلال شد. 2 دقیقه بعد روح‌الله عطایی با جا گذاشتن چند مدافع استقلال فرصت خوبی برای گلزنی داشت ولی حرکات اضافه او باعث شد تا وحید طالب‌لو توپ را در اختیار بگیرد. در این لحظات فشار حملات شیرین‌فراز بیشتر شده بود و ضربه سر دراگ سوویچ هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

 در دقیقه 29 آرش برهانی فرصت ایده‌آلی را برای گلزنی از دست داد تا فریاد فیروز کریمی در کنار خط بلند شود. سانتر میثم منیعی با ضربه سر پژمان منتظری همراه بود که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد، در برگشت برهانی می‌توانست دروازه شیرین‌فراز را باز کند ولی ضربه بی‌دقت او را احمدی دفع کرد. در دقیقه 35 استقلال باز هم تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت ولی ضربه سر مجیدی را فکری به طرزی مشکوک از روی خط دروازه برگشت داد. استقلالی‌ها معتقد بودند که در این صحنه توپ از خط دروازه عبور کرده است. در دقیقه 44 پاس عمقی مجیدی به برهانی رسید که این بازیکن باز هم با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد. استقلالی‌ها در آخرین حمله خود توسط فرهاد مجیدی به گل رسیدند ولی داور خطای این بازیکن را اعلام کرد.

 شاگردان کریمی در نیمه اول بازی نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشتند ولی ضعف شیرین‌فراز قابل انکار نبود. آنها در اکثر لحظات این نیمه بازی ناهماهنگی را به نمایش گذاشتند و قبل از شروع نیمه دوم انتظار می‌رفت که استقلال برنده از زمین خارج شود.

 نیمه دوم؛ استقلال گل نزن

 شاگردان کریمی نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند، چراکه پیروزی پرگل مقابل شیرین‌فراز می‌توانست خاطرات تلخ هفته‌های گذشته را برای آنها از بین ببرد. استقلال در دقیقه 51 گل دوم را به ثمر رساند، در این لحظه شوت محکم و دیدنی سعید بیات از پشت محوطه جریمه به تور دروازه چسبید تا امیدهای شیرین‌فراز برای امتیاز گرفتن از استقلال کمرنگ‌تر شود.انتظار می‌رفت شاگردان اکتاویو پس از دریافت 2 گل، بازی هجومی را در دستور کار قرار بدهند ولی این اتفاق نیفتاد و ناهماهنگی بازیکنان شیرین‌فراز همچنان ادامه داشت. در طرف مقابل فشار حملات استقلال کم شده بود و کریمی در دقیقه 63 منصوریان را جایگزین پولادی کرد تا تحرک در خط میانی این تیم بیشتر شود. چند دقیقه بعد فرهاد مجیدی هم مطابق چند بازی قبلی بیرون آمد تا حمید شفیعی پس از مدت‌ها برای استقلال بازی کند.

در دقیقه 72 آرش برهانی باز هم نشان داد که با روزهای اوجش فاصله دارد و هنوز یک گل‌نزن تمام عیار است. پاس عرضی روانخواه در محوطه شش قدم به برهانی رسید که این بازیکن توپ را به پای دروازه‌بان شیرین‌فراز کوبید. در دقیقه 73 شیرین‌فراز در حالی که استقلال بازی را در دست داشت، اختلاف را به یک گل رساند. اسدالله میکائیلی روی یک سانتر از جناح راست، با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد و طالب‌لو هم در این گل مقصر بود. فشار حملات شیرین‌فراز پس از زدن گل اول بیشتر شد ولی تلاش آنها نتیجه نداد و شاگردان کریمی برای حفظ نتیجه بازی را اداره کردند. با اخراج رامین محمدپور در دقیقه 85 ، قدرت تهاجمی شیرین‌فراز گرفته شد. استقلالی‌ها در 5 دقیقه پایانی هم چند موقعیت خوب داشتند که مهمترین آنها شوت محکم آرش برهانی بود که به دیرک دروازه اصابت کرد. سوت پایان بازی در نهایت 3 امتیاز را به استقلالی‌ها داد تا این تیم به رده ششم جدول صعود کند.

کد خبر 44620

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز