گروه ورزشی: پرسپولیس به فاصله چند روز از کسر 6 امتیاز و سقوط از صدرنشینی به جایگاه خود در مکان نخست بازگشت.

همزمان با شکست صباباتری و پیروزی سپاهان که ترتیب 3 تیم اول جدول را تغییر داد، قرمزپوشان با شکست پیکان و مجموع 37 امتیاز در صدر قرار گرفتند، سپاهان با 36 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و صبا با 35 امتیاز به مکان سوم سقوط کرد.

 هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر با برگزار 7 دیدار آغاز شد در حالی که شرایط جوی همدان دیدار تیم‌های پاس و برق شیراز را لغو کرد. گفته می‌شد بازیکنان و مسئولان دو تیم خواهان برگزاری این دیدار بودند اما داور و ناظر برگزاری بازی با توجه به بارش شدید برف و شرایط زمین اعلام کردند که امکان برگزاری این مسابقه وجود ندارد.

 در تهران، پرسپولیس چهارمین بازی نیم‌فصل دوم را مقابل پیکان برگزار کرد، در حالی که کسر 6 امتیاز، ‌پیش از این مسابقه پس از مدت‌ها پرسپولیس را از صدر جدول جدا کرده و به مکان دوم رسانده بود.

 هواداران تیم سرخ‌پوش با توجه به شرایط جوی استقبال خوبی از این دیدار نکردند. جدی‌ترین تغییر پرسپولیس حضور «ماته» به جای گلزن اول قرمزپوشان بود. محسن خلیلی از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت و مهاجم کروات با گلزنی در بازی هفته بیستم مورد اعتماد سرمربی قرار گرفت.

 «ماته» خیلی زود پاسخ اعتماد قطبی را داد و در دقیقه 19 زننده گل اول بازی شد. عباس آقایی ضربه ایستگاهی را از جناح چپ روی دروازه ارسال کرد و «ماته» با یک ضربه سر بی‌نقص دروازه پیکان را گشود. گل مهاجم کروات هواداران پرسپولیس را آن‌چنان شاد کرد که آنها مدعی شدند با کسر 6 امتیاز هم تیم محبوب‌شان به جام قهرمانی دست خواهد یافت.

 اشتباهات متعدد دروازه‌بان آلمانی در این نیمه پرسپولیس را بارها صاحب موقعیت گلزنی کرد. کوکل در خروج‌هایش پراشتباه ظاهر می‌شد اما سرخ‌پوشان نتوانستند بر گل‌های زده خود در این نیمه بیفزایند. در مقابل، بازیکنان پیکان هم دروازه پرسپولیس را تنها دو بار به شکل جدی تهدید کردند.

 توره ابتدا با یک ضربه دقیق دروازه واعظی را مورد هدف قرار داد که این توپ از بالای دروازه بیرون رفت. مهاجم آفریقایی پیکان در یک موقعیت تک به تک هم می‌توانست گلزنی کند اما نصرتی به موقع این فرصت را از پیکان گرفت.

در آغاز نیمه دوم «ماته» بهترین فرصت پرسپولیس برای گلزنی را در یک موقعیت تک‌به‌تک از دست داد. مهاجم کروات دو بار دیگر هم موقعیت مشابهی را در همین نیمه از دست داد و نتوانست برتری پرسپولیس را پررنگ کند. در نیمه دوم هر دو تیم با سرعت بیشتری دروازه حریف را مورد تهدید قرار می‌دادند که در این بین موقعیت‌های تیم سرخ‌پوش به مراتب بیشتر از حریف بود. آقایی بهترین فرصت را در داخل محوطه جریمه از دست داد.

در مقابل حملات پرسپولیس که نسبت به حریف آبی‌پوش شدت بیشتری داشت طهماسبی تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد و در ریباند توره دروازه پرسپولیس را گشود اما بهترین گلزن پیکان در موقعیت آفساید قرار داشت و این گل مردود اعلام شد. پیکان اما برای جبران نتیجه انتظار زیادی نکشید. در دقیقه 61 توپ ارسالی از جناح چپ در پشت محوطه جریمه به مهدی‌زاده رسید و این بازیکن با یک ضربه محکم توپ را به سقف دروازه پرسپولیس کوبید.

قطبی بهترین گلزن تیمش را برای تحقق پیروزی به زمین فرستاد تا پرسپولیس با دو مهاجم به دروازه حریف حمله کند. محسن خلیلی جای بادامکی را گرفت و حضور این بازیکن فشار بیشتری به دفاع پیکان وارد کرد. در دقیقه 78 مهاجم تازه وارد پرسپولیس موفق به گلزنی شد.

«ماته» در متن حرکت قرار گرفت و توپ را به آقایی واگذار کرد. پاس آقایی با ضربه تمام‌کننده خلیلی پرسپولیس را باز هم صاحب برتری کرد. پیکان در دقایق باقی‌مانده صاحب موقعیت جدی برای جبران نتیجه نشد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. پرسپولیس با وجود کسر 6 امتیاز با این پیروزی به صدر جدول بازگشت در حالی که ارجاع این امتیازات می‌تواند قهرمانی تیم سرخ‌پوش را قطعی کند.

 پیروزی سپاهان و ابومسلم

 در دیگر بازی‌های روز جمعه سپاهان به یک پیروزی بزرگ دست یافت و در زمین راه‌آهن میزبان خودش را با یک گل مغلوب کرد. این اولین تجربه ویرا به عنوان سرمربی سپاهان بود که تیم اصفهانی را پیش از دیدار پرسپولیس و پیکان به صدر جدول رساند. جالب‌ترین نتیجه و البته گل این هفته در شیراز شکل گرفت.

مقاومت سپاسی با نتیجه 3 بر یک مقابل صباباتری صاحب برتری شد. شاگردان ضیایی که به لطف کسر 6 امتیاز از پرسپولیس چند روز در صدر جدول قرار گرفته بودند با این شکست جایگاه خود را از دست دادند. سوشا مکانی عجیب‌ترین گل لیگ را در این دیدار به ثمر رساند و از درون محوطه جریمه خود موفق به گشودن دروازه صبا شد. در اهواز مجید جلالی نتوانست امیر قلعه‌نویی را مغلوب کند و استقلال این شهر به تساوی 2 بر 2 مقابل مس کرمان رضایت داد.

 ابومسلم که نیم‌فصل دوم را با دو پیروزی خوب آغاز کرده بود پس از تساوی مقابل پرسپولیس برابر پگاه قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک صاحب برتری شد. دیدار تیم‌های ملوان - صنعت نفت و ذوب‌آهن – سایپا هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. در پایان رقابت‌های این هفته روز یکشنبه استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف شیرین‌فراز خواهد رفت.

کد خبر 44382

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز