گروه ادب و هنر: باوجود اتهامی که وزیر ارشاد به عوامل فیلم «سنتوری» در دست داشتن در قاچاق این فیلم زده بود، با حمایت تلویحی معاون سینمایی اواز عوامل این فیلم، اکنون تهیه‌کنندگان «سنتوری» راه حل جدیدی پیشنهاد داده اند: انتشار قانونی نسخه دی وی دی به همراه پشت صحنه «سنتوری».

پشتیبانی جعفری جلوه از داریوش مهرجویی کارگردان «سنتوری» با این بیان که قاچاقچیان فیلم سنتوری قصد داشتند به صاحبان فیلم ضرر برسانند، در حالی مطرح شد که یکی دو روز قبل از آن صفارهرندی اعلام کرده بود، شواهد و قرائنی در دست است که نشان می‌دهد نقش عوامل فیلم «سنتوری» در توزیع غیرقانونی آن جدی است.

اما فرامرز فرازمند تهیه‌کننده این فیلم در همان موقع گفت: ما به کسی اتهام نمی‌زنیم و از آقایان هم می‌خواهیم که به ما اتهام نزنند.

با توزیع غیرقانونی سی دی‌های فیلم«سنتوری» و همزمان انتشار آن روی شبکه اینترنت، تهیه‌کنندگان این فیلم از مردم و کسانی که به تماشای نسخه قاچاق این فیلم نشستند، خواستند در حرکتی نمادین و برای جلب رضایت صاحبان فیلم، پول بلیتی که باید برای گیشه سینمای این فیلم پرداخت می‌شد را به حساب مشترک تهیه‌کنندگان «سنتوری» واریز کنند.

بنا به گفته فرازمند تاکنون مبلغی حدود 94 میلیون ریال به این حساب ریخته شده است. او به فارس گفت: این یک حمایت مردمی از طرف مردم است و اینجا موضوع مهم، مبلغ و رقم واریز شده به این حساب مهم نیست.

همچنین فرازمند در پیشنهادی برای مبارزه با قاچاق «سنتوری» گفت: ما حتی اگر این فیلم اکران نشود آمادگی داریم که با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسخه کامل دی وی دی فیلم را به همراه پشت صحنه «سنتوری» منتشر کنیم تا بتوانیم با این موج قاچاق فیلم مبارزه کنیم.

وی در پایان گفت: هر کس این فیلم را منتشر کرده، قصد داشته به دولت و فیلمساز همزمان ضربه بزند و امیدوارم با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم با این ضربه مقابله کنیم.

اکران کم فروش آخرسال و اکران مبهم نوروزی

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، مردم در روزهای پایانی سال معمولا آنقدر گرفتاری دارند که به سینما رفتن نرسند.

با این حال فیلم «مادرزن سلام» ساخته خسرو ملکان، با فروشی بیش از 74 میلیون تومان، پرمخاطب‌ترین فیلم ایرانی اکران اسفند سینماهای تهران در اولین روزهای این ماه است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، براساس آماری که فارابی تا 3 اسفند منتشر کرده، این فیلم بعد از 11 روز نمایش در 22 سینما، به چنین فروشی رسیده است. فیلم «راننده تاکسی» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده نیز در رده دوم اکران اسفند قرار دارد. این فیلم طی 11 روز نمایش در 18 سینما رقمی حدود 37 میلیون تومان فروش داشته است.

فروش سایر فیلم‌های روی پرده تهران بدین شرح است:
ملودی (جهانگیر جهانگیری)، 11 روز، 14 سینما، 28 میلیون تومان، این ترانه عاشقانه نیست (رحمان رضایی)، 11 روز، 10 سینما، 17 میلیون تومان، مصایب دوشیزه (مسعود اطیابی) 10 روز، 7 سینما، 15 میلیون تومان، زاگرس (محمدعلی نجفی)، 11 روز، 7 سینما، 12 میلیون تومان، فرش ایرانی(کارگروهی)، 9 روز، 3 سینما، 6/1 میلیون تومان.

همچنین فروش فیلم غیرمنتظره (محمدهادی کریمی) که از ماه گذشته اکران شده است، پس از 41 روز در 3 سینما، رقمی معادل 138 میلیون تومان رسیده است.

اما هنوز وضعیت اکران نوروزی که یکی از بهترین فصل‌های اکران محسوب می‌شود، مشخص نشده است.

همه چیز بستگی به آیین نامه جدید شورای صنفی دارد که ظاهرا تا اوایل هفته آینده مشخص خواهد شد.

محمود اربابی مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا با اعلام این مطلب گفت: جلساتی برای بررسی آیین‌نامه برگزار شده و طی روزهای آینده نیز جلساتی در اداره کل خواهیم تا به یک جمع‌بندی نهایی برسیم. بعد از تصویب آیین‌نامه جدید شورای صنفی وضعیت قراردادهای نوروزی مشخص خواهد شد.

کد خبر 45308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز