چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: برگزیدگان دوازدهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر معرفی شدند.

جوایز سینما

در مراسمی که سه‌شنبه‌شب برگزار شد و تا ساعاتی از بامداد نیز ادامه داشت، سعید راد تندیس حافظ را به‌پاس یک عمر فعالیت هنری گرفت.

داریوش مهرجویی تندیس بهترین فیلم را برای «سنتوری» گرفت و اصغر فرهادی جایزه بهترین کارگردانی را برای «درباره الی». وقفه‌هایی که در برگزاری جشن دنیای تصویر پیش آمده بود، باعث شده بود فیلم‌های سال‌های پیش سینمای ایران نیز مورد ارزیابی قرار گیرند و اینگونه بود که سنتوری مهرجویی تندیس بهترین فیلم را دریافت کرد.

برای اهدای این جایزه مسعود کیمیایی روی سن آمد تا جایزه دوست قدیمی‌اش را که سال 48 با «قیصر» و «گاو» موج نوی سینمای ایران را در مقابل ابتذال فیلمفارسی بنا نهادند اهدا کند. کیمیایی هنگام اهدای جایزه مهرجویی گفت: قرار است جایزه فیلمسازی را بدهم که تکه بزرگ این سینما مال اوست. او پیش از این هم این راه‌ها را رفته و من به‌عنوان فیلمساز عاشقانه او را دوست دارم.

مهرجویی نیز متقابلا به دوران آشنایی‌اش با کیمیایی اشاره کرد و گفت: 35 سال پیش با هم سر فیلم‌های گاو و قیصر در فستیوال سپاس بودیم و الان در حال تبدیل شدن به دایناسورهای سینمایی هستیم. از همان موقع ما با هم دوست شدیم. از سعید راد نیز به‌واسطه یک عمر فعالیت هنری تجلیل شد و برای اهدای جایزه این بازیگر محمدرضا فروتن به روی سن آمد.

راد گفت: من 56 فیلم سینمایی بازی کردم و از هرکدام درس گرفتم. از امیر نادری که 3 فیلم برایش بازی کردم بسیار آموختم و مسعود کیمیایی راه جدیدی را در سینما به من نشان داد. خوشحالم که از پس مشکل‌ترین نقش‌ها برآمدم. در این مراسم که تا ساعت 2 بامداد به طول انجامید تعداد زیادی از اهالی سینما و تلویزیون حضور داشتند. در این میان حضور احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز جالب توجه بود.

برگزیدگان

فیلم: سنتوری (داریوش مهرجویی)
کارگردان: اصغر فرهادی (درباره الی)
فیلمنامه: حامد محمدی (طلا و مس)
فیلمبردار: فرشاد محمدی (آل)
موسیقی: اردوان کامکار و محسن چاوشی (سنتوری)
بازیگر مرد: شهاب حسینی (سوپراستار و درباره الی) و حمید فرخ‌نژاد (به‌رنگ ارغوان)
بازیگر زن: مهناز افشار (طبقه سوم) و مریلا زارعی (درباره الی)
ترانه فیلم: رضا یزدانی (طهران، تهران)
بازیگر زن درام تلویزیونی: کتایون ریاحی (یوسف پیامبر) و بهنوش طباطبایی (در مسیر زاینده‌رود)
بازیگر مرد درام تلویزیونی: امیر جعفری (زیرهشت)
فیلمنامه: علیرضا نادری (در مسیر زاینده‌رود)
کارگردانی تلویزیونی: مسعود جعفری جوزانی (در چشم باد)
بازیگر مرد کمدی تلویزیونی: مهران مدیری (مرد دوهزار چهره و قهوه تلخ)
بازیگر زن کمدی: الیکا عبدالرزاقی (قهوه تلخ)
مجموعه تلویزیونی: قهوه تلخ (حمید و مجید باباگلیان)

کد خبر 141520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز