همشهری‌آنلاین: سید محمد ایازی ،معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تمجید از فیلم نارنجی‌پوش داریوش مهرجویی گفت:نظافت شهری و احیای سنت‌ها و هویت شغلی رفتگرها از جمله پیام‌های فیلم آقای مهرجویی است.

سید محمد ایازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران موفقیت "نارنجی پوش" را ناشی از انگیزه شخصی داریوش مهرجویی و دغدغه‌های او در زمینه نظافت شهری خواند.

سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره نحوه همکاری با داریوش مهرجویی برای ساخت فیلم سینمایی "نارنجی پوش" گفت: اوایل سال 90 بود که داریوش مهرجویی طرحی به ما ارائه دادند و مذاکره برای همکاری آغاز شد. قرار شد یک کار مشارکتی با تفاهم طرفین انجام شود. در طی کار تعامل بسیاری داشتیم فیلمنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. خوشبختانه بدون تغییرات جدی فیلم تولید شد.

وی افزود: باور من بر این است که "نارنجی پوش" یکی از کارهای خوب آقای مهرجویی است و دلایل موفقیت او در کار دغدغه های شخصی ایشان در موضوع نظافت شهری است. کمتر پیش آمده که او خود در فیلمی حاضر شود اما دو بار در این فیلم حضور پیدا کرد. حتی او معتقد بود که مدیران شهرداری در قسمت پایانی حاضر شوند، ما هم قرار بود برویم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه این فیلم علاوه بر نظافت شهری پیام های دیگری را نیز به مخاطب منتقل می کرد، اظهار کرد: بحث علاقمندی به میهن و خانواده و تحکیم بنیان آنها، بحث احیای سنت ها و هویت شغلی رفتگرها و مشارکت از دیگر پیام های مستتر در این فیلم است. علاوه بر اینها فیلم جاذبه خوبی داشت و مردم را در بسیاری لحظات خنداند و حتی اشک به چشم آنها آورد.

ایازی با تاکید بر موفقیت مهرجویی در آخرین ساخته خود، درباره نحوه نظارت بر ساخت این اثر تصریح کرد: ما باور و اعتقاد لازم به مهرجویی را داشتیم. ایشان نیز لطف کرد و فیلمنامه را در اختیار ما قرار داد. اما ما خوشبختانه نتیجه اعتمادمان به مهرجویی را گرفتیم و همان چیزی که پیش بینی می کردیم اتفاق افتاد.

وی با اشاره به دیگر همکاری شهرداری و سینما یادآور شد: درباره "بوسیدن روی ماه" نیز همین اتفاق افتاد. آقایان اسعدیان و محمدی شناخته شده بودند و قبلا "طلا و مس" را با یکدیگر کار کرده بودیم. در این فیلم هم همین نگاه وجود داشت و این اعتماد متقابل و دو طرفه به ساخت دو فیلم از بهترین آثار امسال جشنواره فجر انجامید؛ فیلمی با ملاک های ارزشی و اثری در حوزه مدیریت شهری با پیام های بسیاری که به آن ها اشاره کردم.

کد خبر 159991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز