همشهری آنلاین: مسئولان انتشارات متروپولیتن شهر نیویورک از چاپ خاطرات ادوارد اسنون در ماه سپتامبر سال جاری خبر دادند.

ادوارد اسنودن

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از لیت هاب، مسئولان انتشارات متروپولیتن شهر نیویورک از چاپ خاطرات ادوارد اسنون در ماه سپتامبر سال جاری خبر دادند. عنوان انتخاب شده برای کتاب اسنودن «مدرک ابدی» است.

ادوارد جوزف اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور طی یک اقدام بی سابقه اطلاعات عملیات جاسوسی این سازمان را در کشورهای دیگر جهان را فاش کرد.
 
بنا به مدارک اسنودن، این برنامه‌ها که شامل جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها در مکالمات تلفنی، ایمیل و موتور جستجوی اینترنت در تمام کشورها و بدون رعایت مرزهای سیاسی صورت می‌گیرند، در درجه اول توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا انجام می‌شوند.
 
به گفته مسئولان انتشارات متروپولیتن این کتاب سال گذشته به صورت محرمانه از سوی یک منبع ناشناس به دست آنها رسیده است. تا امروز این کتاب به صورت اسناد داخلی انتشارات نگهداری می‌شده است.
 
اسنودن هم اکنون در کشور روسیه به صورت پناهنده سیاسی زندگی می‌کند. پیش از این لوک هاردینگ خبرنگار روزنامه گاردین کتابی با عنوان پرونده های اسنودن نوشته بود که به مسائل پشت پرده تحت تعقیب‌ترین فرد در جهان می پرداخت.
 
سند فوق سری که توسط اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، نشان می‌دهد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از ایمیل‌ها، پیامک‌ها و مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی کند.

کد خبر 451857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha