امیر قلعه‌نویی و کادرش با چالش جوانگرایی در تیم ملی روبه‌رو هستند؛ وعده‌ای که سرمربی تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داده بود.

امیر قلعه نویی

به گزارش همشهری آنلاین با نزدیک شدن به بازی‌های تیم ملی فوتبال در گروه D انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا و البته با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال، حدس و گمان‌ها در مورد فهرست جدید تیم ملی بیشتر از قبل شده است.
روز گذشته در گزارشی نوشتیم که امیر قلعه‌نویی و کادرش با چالش جوانگرایی در تیم ملی روبه‌رو هستند؛ وعده‌ای که سرمربی تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داده بود.
از این نوشتیم که بازیکنانی مثل سعید مهری جزو دعوت‌شدگان جدید فهرست ایران هستند. حالا اخبار پشت پرده جدیدتری از تیم ملی شنیده شده که می‌تواند چهارچوب فهرست جدید تیم ملی را تا حد زیادی مشخص کند. امیر قلعه‌نویی قصد دارد با دعوت از بازیکنانی مثل مهدی لیموچی (۲۵ ساله، آلومینیوم)، جواد آقایی‌پور (۲۵ ساله، استقلال خوزستان)، محمدرضا آزادی (۲۵ ساله، نساجی) و حسین گودرزی (۲۳ ساله، شمس آذر) میانگین سنی تیم ملی را پایین بیاورد. البته که در فوتبال جهان بازیکنان ۲۵ ساله و حتی ۲۳ ساله دیگر جزو جوان‌ها به حساب نمی‌آیند و روی بازیکنان ۱۷ تا ۲۰ سال برای جوانگرایی حساب می‌کنند اما در فوتبال ایران که هم بازیکنان دیر شناخته می‌شوند و هم ترس و محافظه‌کاری در مورد تغییر نفرات و تغییر نسل وجود دارد، باید به بازیکنانی با همین و سال نیز راضی بود. اما نکته مهم در مورد فهرست جدید تیم ملی به خط‌خورده‌های این اردو برمی‌گردد. طبق شنیده‌ها آرمین سهرابیان، رضا اسدی و از همه مهم‌تر، سیدحسین حسینی و چند بازیکن دیگر در فهرست جدید تیم ملی جایی ندارند. مصدومیت آرمین باعث شده که او از فهرست تیم ملی خط بخورد. درون دروازه، به نظر می‌رسد که سنگربانانی مثل اخباری و پورحمیدی به حسینی اولویت داده شوند، هرچند که در این مورد چیزی قطعی نیست. آرشا شکوری هم با توجه به عملکرد نه‌چندان مناسبش در بازی‌هایی که درون دروازه هوادار قرار گرفته، شانسی برای دعوت شدن به تیم ملی ندارد. در مورد لژیونرها، به نظر می‌رسد دوران حضور طولانی‌مدت حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد در تیم ملی بالاخره به پایان رسیده؛ دو بازیکنی که کنار گذاشتن آنها به تنهایی می‌تواند میانگین سنی تیم ملی را به طرز قابل توجهی پایین بیاورد! به جای این دو نفر، حرف از دعوت دو لژیونر دیگر به تیم ملی است؛ دو تازه‌وارد که عملکردی خوب در چند وقت اخیر به نمایش گذاشته‌اند؛ سعید مهری و شهاب زاهدی. از بین این دو البته شانس دعوت مهری به مراتب بالاتر است اما در مورد زاهدی، کادر فنی تیم ملی هنوز به جمع‌بندی نرسیده و شاید او دوباره پشت خط ترافیک خط حمله پرمهره ایران بماند و به تیم ملی دعوت نشود.

کد خبر 855206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    17 28
    به زنبورعسل گفتند تو ده دقیقه سه گل می خوری گفت مگه من استقلالم
    • تاج IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      28 23
      واقعیش اینه که به زنبور گفتن تو اراک در عرض ۹۰ دقیقه ۱۰ تا گل میخوری! گفت مگه من پیروزی هستم🤣
    • عشقپولیس IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      18 6
      ۹۰❌ ضربات پنالتی ✅ پنالتی گل حساب نمیشه
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 3
      وای وای وای مردم از خنده بانمک کی بودی تو
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    19 9
    قلعه نوعی جرات مرحوم دهداری را نداره که به یکباره نام ها را و به سن گذشته ها را کنار زد و جوانان زیر 25 سال را دعوت کرد.بازیکنانی دعوت کرد که سالها پدیده های زمان خودشون بودند. به نظر من کمتر از لژیونرها باید دعوت کرد چون اکثر این بازیکنان به فکر ساق پاهای خودشون هستن و با تعصب بازی نمی کنند
    • ناشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      8 3
      چقد تو بانمکی
    • حسین آقا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      از خودتون چیزی ندارید مایه بذارید.نه؟خخخخخخ
  • هادی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    9 11
    خداوکیلی اقای تاج و وزیرورزش هنوزاقای قلعه نوی ابروی فوتبال ایران نبرده یه فکراساسی کنیداین اقاسلیقه ای عمل میکند
    • لنگی ستاره حلبی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      10 20
      قلعه عمرأ سلیقه ای عمل نمیکنه، کار درست تر از قلعه نداریم تو این فوتبال، هیچ اهمیتی به رنگ ها نمیده این بشر.. برعکس شما لنگپولیسیا هستین که رنگی و سلیقه ای نظر میدین و الکی قضاوت میکنین
  • حمید IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    12 6
    بهترین ۶افبک برا تیم ملی امید علیشاه است که واقعآ مثل مارادونا تیم پرسپولیس را رهبری می کند جاش تو تیم ملی خالی است
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      13 2
      ههههههه
  • ali IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    10 17
    اولین بازیکنی باید کنار گزاشته شود بیرانوند هست واقعا مفتم گرونه البته اگر قلعه نویی مربی باشه باید این بدونه
    • .h IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      7 0
      حتما هم بهش میگیم حسینی رو نگه داره چشم هروقت خواستیم ۶ تا ۶ تا بخوریم میگیم حسینی بیاد
  • محمدعلی فیروزی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    8 0
    آقای قلعه نوعی هیچ زمان با مربیگری قهرمان آسیا یا حتی نائب قهرمان هم نمیشود من کاملا وی اقف هستم می‌دونم امیر قلعه نوعی فقط به درد تیم باشگاهی میخورد
  • ابوالفضل IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    4 2
    زاهدی به گردپای عیسی آل کثیر نمیرسه.حتی سن بالای آل کثیر خیلی بهتر از جوانی مثل شهاب زاهدیه. من نه لُنگیم و نه کیسه ام.طرفداره تراکتورم ولی آل کثیر خیلی خوبه.
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    30 1
    سلام آقا امیر ، منم دلم میخواد بیام تیم ملی ، شرایط رو دارم سن 54 !!!
    • 8ما،8مونیخِ BR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      0 0
      داداش رفتی اونجا جا پات محکم شد کاره مارو هم اوکی کن بیایم تیم ملی 😬