شهرستان آبپخش در بوشهر با دمای هوای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه کشور در روز دوشنبه (۷ خرداد) بود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تایید این خبر به همشهری می‌گوید: «از شامگاه دوشنبه افزایش نسبی دمای هوا را در نیمه غربی شاهد بودیم و از امروز، سه شنبه (۸ خرداد) نیمه شرقی کشور هم با افزایش نسبی دما روبه‌رو می شود.»

با گرم شدن هوا، بسیاری از شهرستان‌های نیمه جنوبی کشور با افزایش دمای هوای بالای ۴۰ درجه مواجه شدند. دلگان در استان سیستان و بلوچستان و منوجان در استان کرمان دمای هوای ۴۸ درجه بالای صفر در روز دوشنبه ثبت کردند.

در این روز ۶ شهرستان نیز دمای هوای ۴۷ درجه بالای صفر را تجربه کردند؛ پارسیان، بستک و کنگان در استان هرمزگان، قصرقند در استان سیستان و بلوچستان، کهنوج در استان کرمان و لامرد در استان فارس.

فریبا گودرزی می گوید: « ۴ شهرستان راسک و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان و امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان خوزستان به دمای هوای ۴۶ درجه بالای صفر رسیدند.»

او ادامه می دهد: «رامهرمز و هندیجان در استان خوزستان و عسلویه در استان بوشهر دمای هوای ۴۵ درحه بالای صفر را تجربه کردند. همچنین مردم بندرماهشهر، بهبهان و اهواز در خوزستان و سردشت بشاگرد استان هرمزگان دمای هوای ۴۴ درجه بالای صفر را پشت سر گذاشتند.»‌

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، صفی‌آباد دزفول و شوش در خوزستان و کازرون و میناب در هرمزگان دمای هوای ۴۳ درجه را تجربه کردند. گودرزی عنوان می کند: «فراشبند و لار در استان فارس و دهلران با دمای هوای ۴۲ درجه بالای صفر و بندرعباس در هرمزگان، بم در کرمان و بستان در خوزستان نیز با دمای هوای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای کشور در روز دوشنبه بودند.»

این در حالی است که دو شهر بابارشانی و دهگلان در استان کردستان با دمای هوای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقاط کشور در روز دوشنبه بودند. کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تایید این خبر می گوید: «تخت سلیمان در آذربایجان غربی و هزارکانیان در کردستان با درجه ۳ درجه بالای صفر نیز جزو شهرستان های خنک در این روز بودند.»

کد خبر 855411
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بوشهر IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    11 0
    شهرستان کنگان مربوط به استان بوشهررهست نه هرمزگان
  • آریایی US ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    9 0
    عزیزم کازرون متل استان فارس هست .نه هرمز گان
  • سیامک IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    5 0
    سلام آبپخش شهرستان نیست آبپخش یک بخش از توابع شهرستان دشتستان به مرکزیت برازجان هست کنگان هم در استان بوشهر هست کازرون هم در استان فارس
  • حسن IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 1
    دوست گرامی لطفا ی کم تحقیق کن یا از کسی سراغ بگیر بعد مطلب بنویس شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر هست نزدیک عسلو همونجا که شما از پول نفت و گازش استفاده می کنید و سهم ما آلایندگی هوا متوجه شدی دل پری دارم ازتون
  • محمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 1
    بزرگوار شهر کنگان چسبیده به شهر عسلویه هردو پایتخت و قطب انرژی ایران می باشند بعد شما نوشتید کنگان از بندرعباس
  • غلامرضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    کاربر گرامی آبپخش بخش هست و جزیی از شهرستان برازجان هست شهرستان نیست ،یخورده مطالعه تون بیشتر کنید
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    5 0
    خخخخخخخخخخخخخ🤣
  • Farshid IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    کاری ندارم که شهرستان ها و جابجا نوشته ولی دمایی هوایی دلگان بلوچستان بالا ۵۰ درجه هس نه۴۸ درجه
  • یوسف زندی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    کنگان از شهرستانهای استان بوشهر است نه هرمزگان