یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موفقیت و پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حدادعادل در نشست اعضای جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که توافق ایران و آژانس امکان صدور قطعنامه سوم بر ضد کشورمان را از بین نبرده  افزود: توافق ایران با آژانس به این معنا نیست که امریکا از رفتار خود دست برداشته است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به ویژه امریکا در پی بهانه‌ای هستند که به ایران فشار بیاورند تصریح کرد: گزارش‌های سازمان‌های بین المللی با تصمیم گیری‌های این سازمان‌ها در برنامه هسته‌ای کشورمان در تضاد است.

حداد عادل افزود: با توجه به گزارش سازمان‌های اطلاعاتی امریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب قطعنامه دیگری بر ضد کشورمان وضع جناح حاکم در امریکا را برای پیروزی در انتخابات آینده این کشور تغییر نمی‌دهد.

تلاش دولت و مجلس برای مهار گرانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دولت و مجلس برای مهارکردن تورم تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

حداد عادل با اشاره به این که امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد تورم بیشتری بودیم، افزود: مجلس شورای اسلامی معتقد است علت اصلی تورم، افزایش نقدینگی در کشور است اما دولت به اعتبار اینکه قصد خدمت و عطش فراوانی برای فعالیت‌های عمرانی دارد، نظر مجلس شورای اسلامی را قبول نداشت اما پس از اجرایی شدن بودجه 85 به این نتیجه رسید که بودجه 86 را انقباضی ارائه داد و رئیس جمهور نیز به افزایش نقدینگی به عنوان یکی از علل تورم اشاره کرد.

حداد عادل با بیان اینکه افزایش نقدینگی موجب شد قیمت مسکن سیر صعودی یابد و مسکن در شهرهای بزرگ به کالای سوداگری تبدیل شود، گفت: تلاش‌های دولت و ارائه لایحه‌ای برای سامان دادن به بخش مسکن موجب شد تا مسئله گرانی مسکن تا حدودی مهار شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند یک روزه رشد قیمت‌ها را مهار کند، اضافه کرد: مجلس در این زمینه حکم ستاد را دارد و اجرای مصوبات به عهده دولت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام ناکارآمدی مجلس هفتم، تهمت به این مجلس است، گفت: گرایش عمومی مجلس هفتم کمک به پیشرفت جامعه و رفع مشکلات مردم بود.

وی با اشاره به اینکه برخی بویژه تعدادی روزنامه و نماینده مجلس برای قرار گرفتن دولت و مجلس در مقابل یکدیگر تلاش می‌کردند، افزود: این اشخاص هر گونه استقلال مجلس را در تصمیم گیری، مخالفت با دولت و اختلاف میان اصولگرایان نشان می‌دادند و هر زمانی دولت لایحه می‌آورد و مجلس تصویب می‌کرد، می‌گفتند، مجلس دنباله روی دولت است.

حداد عادل فضای همکاری دولت و مجلس را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: برخی می‌خواستند این فضا را به فضای ستیزه و جنجال تبدیل کنند تا مردم از اختلافات این دو قوه منزجر شوند و مانند زمان مجلس ششم بگویند اینها به فکر مردم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس هفتم پشت دولت است اما در مشت دولت نیست و این به سود کشور است.

حداد عادل گفت: در کشور ما قانون ،‌ زیاد اما نظارت بسیار کم است، در حالی که این دو کفه باید برابر باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بیشتر طرح های مجلس هفتم طبقات ضعیف جامعه در نظر گرفته شده‌اند، قانون مدیریت خدمات کشوری، تصویب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و تصویب لایحه خدمات جامع ایثارگران را از جمله کارهای مهم این مجلس بیان و اضافه کرد: سهمیه بندی بنزین نیز از اقدامات شجاعانه مجلس هفتم بود که نشان داد مصلحت کشور را بر هر چیزی مقدم می‌دارد.

حداد عادل با اشاره به اینکه در سال 85، روزانه به طور میانگین 75 میلیون لیتر بنزین در کشور استفاده می‌شد که فقط 45 میلیون لیتر آن تولید داخل بود، گفت: اکنون مصرف میانگین کشور با توجه به سهمیه بندی بنزین حدود 60 میلیون لیتر در روز است.

وی با بیان اینکه در ابتدا مردم محاسبه دقیقی از موضوع سهمیه بندی بنزین نداشتند، افزود: اکنون احساس عمومی این است که موضوع بنزین، موضوع اصلی کشور نیست.

حداد عادل اضافه کرد: پافشاری مجلس بر سهمیه بندی بنزین موجب شده است دولت سهمیه بندی گازوئیل را نیز بررسی کند.

رئیس مجلس گفت: با توجه به تجربه دولت در سهمیه بندی بنزین، مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 87 دست دولت را برای تعیین نرخ بنزین باز گذاشته است.

وی افزود: فضای عمومی کشور به گونه‌ای نیست که مردم بخواهند در تصمیم چند سال گذشته خود برای رای دادن به جریان اصولگرایی در انتخابات تجدید نظر اساسی کنند.

وی گفت: ممکن است مردم به افراد جدیدی رأی دهند اما جریان اصولگرا جامعه را اداره کرده و ناموفق هم نبوده است.

حداد عادل افزود: احساس عمومی مردم این است که چرخ توسعه و پیشرفت کشور حرکت می‌کند و ما شور و هیجان و امید را در همه جا می‌بینیم و مردم می‌دانند که دولت برای آنان تلاش می‌کند و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و موفقیت‌های هسته‌ای نمونه آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد، الزامات مجلس هشتم را خود این مجلس تعیین می‌کند و باید پس از انتخابات درباره آن بحث و گفتگو کرد.

وی درپایان درباره قرار گرفتن اسامی برخی نامزدها که سابقه اجرایی ندارند در فهرست جبهه متحد اصولگرایان گفت: هر چیزی بهایی دارد و این هم بهای وحدت است.

کد خبر 45089

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز