هشهری آنلاین: رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد پس از منتفی شدن حضور کلمنته در ایران شانس مربیان داخلی برای هدایت تیم ملی بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا علی کفاشیان در این باره گفت: در این وضعیت شانس مربیان داخلی برای سرمربیگری این تیم بیشتر از مربیان خارجی است.

علی کفاشیان افزود: خاویر کلمنته دیشب (29 بهمن) نمابری به سفارت ایران ارسال کرده و اعلام کرده است که شرط سکونت در ایران را نمی‌پذیرد، بنابر این از نظر فدراسیون فوتبال، دیگرموضوع سرمربیگری وی در تیم ملی فوتبال ایران منتفی است.

وی گفت: ما دوگزینه خارجی دیگر را داریم و با آنها امروز و فردا تماس می‌گیریم که اگر پاسخ مثبت بدهند، بصورت محرمانه گفت وگو می‌کنیم و اگر پاسخ آنان مثبت نبود، به سراغ مربیان داخلی می‌رویم.

وی در خصوص اینکه در شرایط کنونی شانس مربیان داخلی و یا خارجی بیشتر است، اظهار داشت: مربیان داخلی شانس بیشتری دارند، زیرا مربیان خارجی پول زیادی می‌خواهند که امکان تامین آن برای فدراسیون نیست و دیگر اینکه با فوتبال ایران آشنا نیستند.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امکان دارد در دورمقدماتی جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬در آفریقای جنوبی از مربیان داخلی استفاده کنیم و برای مرحله بعد یک مربی خارجی را بیاوریم.

کفاشیان در خصوص فرصت دیگر فدراسیون به کلمنته اظهار داشت: از روز پنجشنبه گذشته فدراسیون به کلمنته فرصت داده و دیگر نیازی به زمان و فرصت و مذاکره نیست.

وی افزود: روز گذشته کلمنته در نامه‌ای جواب نهایی خود مبنی بر عدم قبول شرایط فدراسیون فوتبال را به سفارت ایران دراسپانیا اعلام کرد.

وی افزود: دراین نامه کلمنته نوشته بود من تضمین می‌کنم تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی ببرم ولی درایران به طور دائم ساکن نمی‌شوم.

خاویرکلمنته سرمربی اسپانیایی فوتبال که بعد از امضای قرارداد اولیه اواسط بهمن ماه جاری برای بازدید از امکانات ایران و گفت وگو با مسوولان فوتبال کشورمان به ایران امد [در همین رابطه]، قرار بود سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان را بپذیرد که بعد از تاکید فدراسیون فوتبال مبنی براقامت وسکونت در ایران حاضر به قبول این شرط نشد.

وی عنوان کرده بود که قبل از مسابقات و در زمان تشکیل اردوها به ایران می‌اید و تیم را تمرین و در مسابقات همراهی می‌کند و در سایر اوقات در منزل خود واقع در اسپانیا سکونت خواهد گزید.

وی اظهارداشته بود که بازیهای بازیکنان ایران در داخل لیگ ایران را از طریق تلویزیون خواهد دید و نیازی به حضورش در ایران نیست.

مسوولان ورزش کشور، فدراسیون فوتبال و کارشناسان این شرط را مردود دانسته و تاکید کرده بودند که کلمنته باید تعهد بدهد و در ایران سکونت کند.[علی‌آبادی: مربی پروازی نمی‌خواهیم]

کد خبر 44713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز