گروه ورزشی: مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال با خبرگزاری فارس در حالی از اصرار او برای جذب مربی اسپانیایی حکایت می‌کرد که محمد علی‌آبادی طی چند مصاحبه رسمی صراحتاً مخالفت خود را با استخدام مربی پروازی اعلام کرده است.

رئیس سازمان ورزش هفته گذشته حتی تأکید کرد: «اگر فدراسیون قراردادی با کلمنته امضا کند و بعد ما به این نتیجه برسیم که این مربی پروازی است، بدون هیچ تعللی قراردادش فسخ می‌شود.»این اظهارنظر علی‌آبادی اما عقب‌نشینی قابل پیش‌بینی مسئولان فدراسیون فوتبال را به همراه داشت تا جایی که علی کفاشیان ضمن انجام مصاحبه‌ای بر حضور تمام وقت خاویر در ایران تأکید کرد و گفت: «اگر شرط ما را قبول نکند و بخواهد ایران را مدام ترک کند، قراردادش را امضا نخواهیم کرد.»

 رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین واکنش‌های هفته گذشته خود حتی از مذاکره با دیگر گزینه‌های خارجی خبر داد. این در حالی بود که او تمایلی به صحبت درباره گزینه‌های داخلی نداشت. کفاشیان در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود نیز تقریباً از مواضع قبلی‌اش دفاع کرده است.

او درباره شرایط جذب خاویر کلمنته گفت: «هنوز اتفاق تازه‌ای نیفتاده است و تا 2 روز دیگر همه چیز مشخص خواهد شد. به هرحال شایعاتی که این روزها مبنی بر نیامدن خاویر کلمنته مطرح می‌شود، موثق نیست.»کفاشیان ادامه داد: «در آخرین مذاکراتی که با این مربی اسپانیایی داشتیم او به ما گفت طبق قراردادش عمل می‌کند اما ما اصرار کردیم که باید نحوه حضورش در ایران به صورت کتبی در قرار دادش ذکر شود.»

 رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با منطقی خواندن اظهارات کلمنته گفت: «حرف او منطقی است. می‌گوید اگر تیم‌ملی به طور کامل در اختیارم نباشد، حضورم در ایران فایده‌ای ندارد.»

این در حالی است که طبق مدل پذیرفته شده از سوی فدراسیون فوتبال، خاویر کلمنته برای دیدن بازیکنان در لیگ کمترین وقت را اختصاص خواهد داد. موضوعی که بارها چالش میان رسانه‌ها و برانکو ایوانکوویچ را نیز باعث شد. با این همه کفاشیان در واکنش به این مسئله تأکید کرده است: «کلمنته از مشاوران خود راهنمایی می‌گیرد. خودش هم بازی‌ها را نگاه می‌کند.»

 کفاشیان اما درباره موضع‌گیری رئیس سازمان ورزش نیز تلویحاً رسانه‌ها را مقصر دانسته و به فارس گفته است: «متأسفانه برخی خبر نادرست با اطلاعات ناقص به علی‌آبادی می‌دهند و سئوالات خود را طوری مطرح می‌کنند که او هم از موضع دفاعی حرف بزند.»

مذاکره سفیر ایران در اسپانیا

 در حالی که رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضای هیأت‌رئیسه از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات با خاویر کلمنته سخن می‌گویند، خبرگزاری ایسنا از مذاکره سفیر ایران در اسپانیا با مرد باسکی خبر می‌دهد. کفاشیان در همین خصوص گفته است: «سفیر ایران طی یکی،‌ دو روز آینده مذاکرات جدیدی را با کلمنته آغاز خواهد کرد.»

در همین حال طبق اظهارات یک مقام آگاه، سفیر اسپانیا نیز در پی روبه‌رو شدن با حساسیت‌های فدراسیون فوتبال ایران وارد عمل شده است. گفته می‌شود چهارشنبه هفته گذشته سفیر اسپانیا در گفت‌وگویی محرمانه با یکی از معاونین وزارت امور خارجه ایران برای همکاری در این مورد به‌خصوص، اعلام آمادگی کرده. وی گفته است: «اگر لازم باشد شخصاً با کلمنته درباره حضورش در تیم‌ملی ایران گفت‌وگو و او را متقاعد می‌کنم.»

مدیر برنامه‌های کلمنته: آنها مشغول مذاکره با کریمی هستند

 علی کفاشیان می‌گوید: «خاویر ناراحت است.» و بعد در توضیح دلخوری مربی اسپانیایی ادامه می‌دهد: «او در آخرین تماس به ما گفت من قرارداد را امضا کرده‌ام و در چنین شرایطی شما قصد دارید بند تازه‌ای به قراردادم اضافه کنید؟»

 سئوال توأم با اعتراض خاویر کلمنته در حالی توضیحات رئیس فدراسیون فوتبال را در بر داشته که طبق اظهارات مدیر برنامه خاویر کلمنته، ذهن این مربی اسپانیایی اخیراً درگیر مسائل تازه‌تری هم شده است. نبوی گفته: «تا جایی که من اطلاع دارم آقای شفق به دنبال جذب فیروز کریمی است تا او را به سرمربیگری تیم‌ملی برساند.»این خبر اما از سوی عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون هنوز تکذیب نشده است.

 با این حال عده‌ای ذهنیت پیش‌آمده را حاصل گفت‌وگو‌های متعدد ناصر شفق می‌دانند، آنجا که هفته گذشته در حرکتی رو به جلو سعی داشت کلمنته را وادار به واکنش کند. شفق گفته بود: «اگر خاویر خیلی زود پاسخش را اعلام نکند، سراغ گزینه‌های دیگری خواهیم رفت.»شاید به همین دلیل بود که مربی اسپانیایی پاسخ رسانه‌ای خود را اینگونه ابراز کرد: «همه چیز روشن است، در ایران زندگی نمی‌کنم.» هرچند که طبق گفته‌های رئیس فدراسیون فوتبال، خاویر کلمنته مصاحبه‌هایش با مارکا و آس را تکذیب کرده است.

کلمنته: ایرانی‌ها شرطم را قبول نکنند برمی‌گردم

 مربی خبرساز در آخرین واکنش‌های خود قبل از سفر به تهران تأکید کرده است: «اگر ایرانی‌ها شرط اقامتم در خارج از کشورشان را قبول نکنند، بدون هیچ مشکلی برمی‌گردم.» این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مطالب و البته گفت‌وگوهای خاویر با حداقل 6 روزنامه مطرح اسپانیایی را شایعه می‌دانند و آن را تکذیب می‌کنند. روزنامه آس اسپانیا در چنین شرایطی از پیام کوتاه اما اختصاصی خاویر کلمنته برای این واحد خبری پرده برداشته است.

این روزنامه در گزارشی نوشت: درباره ادعای مقامات ایرانی از خاویر کلمنته در دو نوبت سئوال‌هایی را مطرح کردیم که وی از طریق پیام‌هایی کوتاه گفت: «جز یک سری کاغذبازی، مشکلی نیست. گفته‌اند مربی از راه دور نمی‌خواهند و اگر در تهران زندگی نکنم قراردادم را باطل می‌کنند. با آرامش به تهران سفر خواهم کرد و اگر شرط اقامتم خارج از ایران را نپذیرند به اسپانیا برمی‌گردم.»

کد خبر 44377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز