یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

بیژن ذولفقار نسب*: آقای کلمنته از یکشنبه (14 بهمن) رسماً کار خود را به‌عنوان راس هرم کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران آغاز کرد.

 او به فدراسیون فوتبال رفت و بعد از مذاکره با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، شرط‌های خود را برای عقد قرارداد مطرح کرد.

بی‌تردید، این مربی اسپانیایی تا 3 هفته باید به جمع‌آوری اطلاعات کلی و عمومی اقدام کند و قطعاً نمی‌تواند کار خاصی برای تیم ملی صورت دهد.

او حتی در تمرین‌های تیم هم کاری نخواهد کرد چون قانون مربیگری این را می‌گوید.

شاید بار اصلی فنی تیم حتی درصورت حضور کلمنته هم روی دوش ابراهیم‌زاده باشد. او تا چند هفته بعد که کلمنته، مسلط به کار خود و فضای تیم ملی شود، همه‌کاره کادر فنی باقی خواهد ماند.

با این حال معتقدم سود نشستن تشریفاتی کلمنته روی نیمکت تیم ملی برای ما به مراتب از نبودنش بیشتر است. اگرچه حرفه‌ای‌ها به این زودی روی نیمکت نمی‌نشینند؛

اما همه امیدوارند کلمنته این کار را برای بالا بردن روحیه تیم ملی انجام دهد و به‌عنوان نفر اول روی نیمکت بنشیند چون همه اهالی فوتبال می‌دانند که نتیجه خوب یا بد تیم ارتباطی به سرمربی جدید پیدا نمی‌کند و به همین دلیل بد نیست اگر او را در بازی چهارشنبه روی نیمکت داشته باشیم.

گذشته از بازی تیم ملی با سوریه که اولین دیدار رسمی ما در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام جهانی است، یک نکته اصلی باقی می‌ماند: نوع قراردادی که فدراسیون قصد دارد با کلمنته ببندد.

ظاهرا این مربی اصرار عجیبی دارد که 100 روز مرخصی در سال داشته باشد و فقط برای مسابقات و اردوها به ایران بیاید که اگر این گونه باشد، آینده خوبی را پیش روی فوتبال ملی نمی‌بینم.

من آدم بدبینی نیستم؛ اما شرایط فعلی من را نگران می‌کند. برای بستن قرارداد با یک فرد حرفه‌ای، باید تیمی حرفه‌ای پشت میز مذاکره بنشیند. سایپایی‌ها 4 ماه پس از جدایی لورانت و پس از شکایت به فیفا متوجه شدند لورانت در قرارداد خود چه بندی را قرارداده و بر اساس همان بند از ایران رفته است.

فکر می‌کنم تیمی که ظهر امروز، مذاکرات جدی با کلمنته را آغاز کرده، به شدت باید مراقب بندهایی باشد که سرمربی اسپانیایی با مشاوره وکلای خود می‌خواهد در قرارداد بگنجاند.

* کارشناس و پیشکسوت فوتبال

کد خبر 43374

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز