همشهری آنلاین: خاویر کلمنته با عقد قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد

به گزارش ایسنا، نمایندگان فدراسیون فوتبال صبح پنج‌شنبه 4 دی در بیل‌بائو اسپانیا با خاویر کلمنته (Javier Clemente) مذاکرات نهایی را انجام دادند و پس از پایان این گفت‌وگوها کلمنته با امضای قراردادی 3ساله به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران در این باره گفت: خاویر کلمنته قرارداد سه ساله‌ای را با فدراسیون فوتبال ایران امضا کرد که بر اساس آن تا سال 2011 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در کشورمان مشغول به کار خواهد بود.

Iran named Clemente as new national soccer coach

وی درباره‌ی فرآیند طی شده برای انتخاب کلمنته  گفت: گزینه‌های متعددی در کمیته‌ انتقالی و مجمع فدراسیون فوتبال ایران مطرح بود؛ اما، برای ما سه شرط در اولویت بود. یکی این که سرمربی بعدی تیم ملی پیش از این سابقه‌ی حضور در تیم‌های ملی‌ای که در جام جهانی شرکت کرده‌اند را داشته باشد. دوم این که وی سرمربی تیم ملی معتبری در جهان بوده باشد، یا در یکی از باشگاه‌های مطرح دنیا مربی‌گری کرده باشد. با بررسی گزینه‌ها، به کلمنته رسیدیم. او هر سه فاکتور مدنظر ما را داشت.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران، افزود: خوشبختانه چالش‌هایی که با دیگران داشتیم، با کلمنته نداشتیم. برخی از مربیان تقاضای مالی بالایی داشتند؛ اما، کلمنته در وضعیت بسیار خوبی پیشنهاد ما را پذیرفت.»

وی در پاسخ به این سوال که کلمنته در صربستان طی دو سالی که در آن جا مربیگری کرد، ماهانه 30 هزار یورو دریافت کرد و برای دو سال نیز 720 هزار یورو دریافت کرد، آیا رقم قرارداد او با ایران همین حدود است، گفت: نزدیک همین رقم‌هاست و در مذاکرات با او متوجه شدیم که کلمنته چندان آدم مادی نیست.

تاج درباره زمان حضور کلمنته در ایران، گفت: او 10 بهمن برای تماشای دیدار ایران برابر کاستاریکا به تهران سفر خواهد کرد و احتمالا تا دیدار با سوریه در ایران خواهد ماند و اگر بخواهد بعد از بازی با کاستاریکا از ایران برود، دستورات لازم را به کادر فنی خواهد داد.

تاج درباره‌ی دستیاران کلمنته در تیم ملی ایران، گفت: منصور ابراهیم‌زاده دستیار اول او خواهد بود و کلمنته به همراه خود یک مربی بدن‌ساز و یک مربی دروازه‌بان به ایران خواهد آورد.

پیش از کلمنته کمیته انتقالی از توافق با آرتور ژورژی خبر داده بود [بیشتر] که با روی کارآمدن علی کفاشیان به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال کشورمان [بیشتر] مذاکره با دیگر مربیان دنیا برای قبول سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان انجام شد.

کد خبر 42553

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز