یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری امارات: تنها یک روز پس از شایعه‌های فراوانی که درباره کلمنته سر زبان‌ها چرخید و فرم‌های مختلفی به پرونده پیچیده این مربی اسپانیایی داد، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند کلمنته با قبول پیشنهاد ایران، به زودی به تهران می‌آید.

مهدی تاج که همراه با ناصر شفق، نقشی محوری در جذب این مربی باسکی داشت، این ادعا را وقتی مطرح می‌کند که نظر موافق وکلای کلمنته را می‌شنود.

  • آقای تاج! تکلیف چیست؟‌ کلمنته سرمربی تیم ملی است یا مربی داخلی می‌آورید؟

اگر نظر مرا بخواهید کلمنته سرمربی می‌شود.

  • این نظر با حقیقتی که اتفاق خواهد افتاد چقدر فاصله داد؟

ما با کلمنته قراردادی ابتدایی بستیم که همه چیز در آن قید شده بود. بعد از توافق کامل، او یک شرط برای عقد قرارداد گذاشت و آن هم بازدید از امکانات ما بود که دید و همه چیز را پذیرفت؛ اما یک شرط دیگر هم گذاشت: به کشورم برگردم و جواب شما را بدهم.

  • و فردا باید جواب بدهد؟

بله؛ ولی بعید می‌دانم پاسخ او منفی باشد.

  • چرا این قدر مطمئن صحبت می‌کنید؟

دیروز با مدیر ایرانی برنامه‌های کلمنته (نبوی) صحبت کردم و او گفت کلمنته پیشنهاد ما را پذیرفته و به زودی به ایران می‌آید. عین همین جملات را مدیر اصلی برنامه‌های کلمنته (سانتوز) هم در تلفن دیروزش به من بیان کرد. من تردید ندارم پیشنهاد کاری ما برای او فرصت خوبی است و به این دلیل مهم می‌گویم کلمنته به ایران خواهد آمد.

  • اما در فوتبال ایران در باره هیچ چیز نمی‌توان به‌طور قطعی صحبت کرد.

با این حرف که امکان دارد هر اتفاقی بیفتد موافقم؛ ولی من درباره چیزی صحبت می‌کنم که حتی همین دیشب درباره آن تحقیق کرده‌ام.

  • شاید به خاطر اینکه شرایط شما خیلی خوب است، این قدر قاطع حرف می‌زنید.

من اصلاً با این نظر که شرایط فوق‌العاده‌‌ای برای کلمنته در نظر گرفتیم موافق نیستم. اتفاقا برعکس تفکر رسانه‌ها در آن جلسه 7 ساعته تهران، ما هرچه گفتیم، او پذیرفت.

من فکر می‌کنم مربیگری تیم ملی ایران، فرصت وبی برای کلمنته است که باز هم خود را به جام جهانی برساند. به همین خاطر اطمینان دارم با وجود شرایطی که ما برای او تعیین کردیم، او به ایران خواهد آمد.

  • پس مصاحبه‌هایی که از قول برخی افراد هیات رئیسه درباره مطرح شدن گزینه‌های دیگر از جمله گزینه‌های داخلی چاپ می‌شود چیست؟

وقتی می‌گویند شما عزت این مملکت را زیر سوال برده‌اید، انتظار دارید دوستان من چه جوابی بدهند؟ در حالی که ما همه مصالح را درنظر گرفته‌ایم برخی از همکاران شما، ما را تا حد افراد خودباخته و دشمن این مملکت پایین آورده‌اند. متاسفانه برخوردها چندان هم منصفانه نیست.

به عنوان مثال دیروز تیتری توجه مرا جلب کرد با این مضمون که دولت مخالف کلمنته است. اصلا این موضوع مطرح نبوده و نیست. همان طور که سخنگوی سازمان تربیت بدنی بلافاصله آن را تکذیب کرد. من فکر می‌کنم رسانه‌های ما باید کمی منصف‌تر و در عین حال کمی هوشیارتر باشند.

مدیران سایپا و سپاهان در فدراسیون

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بعدازظهر سه‌شنبه به فدراسیون فوتبال خواهند رفت.

مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر به همشهری گفت: از مدیران دو باشگاه سایپا و سپاهان خواسته‌ایم به فدراسیون بیایند تا بدانیم برای حضور پرقدرت این تیمها در لیگ قهرمانان آسیا چکار می‌توانیم انجام دهیم.

شفق: کلمنته این فرصت‌ طلایی‌ را از دست نمی‌دهد

«بر خلاف فرخی گمانه‌زنی‌ها،‌ هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره هیچ گزینه‌‌ای غیر از کلمنته به توافق نرسیده است.»

ناصر شفق، عضو هیات رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر هیات مذاکره‌کننده با کلمنته در اسپانیا، با اعلام این مطلب اضافه می‌کند: «در پیش‌‌قراردادی که کلمنته امضا کرد، همه چیز قید شده بود. از جمله اقامت در ایران. نمی‌دانم این چه حرفهایی است که مطرح می‌کنند. او همه شرط‌های ما را پذیرفته و تنها خواسته در سال، 2 ماه مرخصی داشته باشد که فکر نمی‌کنم خواسته‌ای نامعقول باشد. مطمئن باشید برانکو بیشتر از این زمان، ‌خارج از ایران بود.»

شفق با اشاره به تیترهای ریز و درشت مطبوعات می گوید:«برخی دوستان، می‌گویند ما عزت ایران را در گفتگو با کلمنته زیر سوال بردیم. اجازه بدهید من رقم دقیق قرارداد کلمنته و دو دستیارش را فاش کنم تا متوجه شوید همه مصاله ممکلت در این پیش‌نویس قرارداد رعایت شده است. برای آقای کلمنته سالی 390 هزار یورو بدون حقوق ماهیانه و برای دو دستیار اول و دوم ایشان به ترتیب 400 و 300 هزار یورو تعیین کرد‌ه‌ایم که پذیرفته‌اند. بقیه شرایط ما را هم پذیرفته‌اند. پس می‌بینید این قرارداد کاملا به سود ما تمام شده است نه کلمنته. باید هم این گونه می‌شد چون ایران کشور بزرگی است و کار کردن در مهد تمدن فرهنگی و اسلامی افتخار محسوب می‌شود.»

این عضو هیات رئیسه هم حرفهای تاج را تایید می‌کند: «من دیشب نظر مدیر اسپانیایی را چک کردم و او گفت کلمنته، قرارداد امضاشده را فردا یا سه‌شنبه به تهران خواهد فرستاد. اگرچه معتقدم ما معطل کلمنته نمی‌مانیم و می‌توانیم گزینه‌های دیگری پیدا کنیم؛ اما با صراحت می‌گویم تردید نداشته باشید این مربی به تهران می‌آید و با شرایطی که در قرارداد تعیین کرده‌ایم و حافظ منافع و عزت ماست، در تیم ملی کار خواهد کرد.

کد خبر 43955

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز