همشهری آنلاین: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران گفت: به مسئولان فدراسیون گفته‌ام که آنجا زندگی نمی‌کنم.

 به گزارش فارس و به نقل آس اسپانیا، خاویر کلمنته، سرمربی جدید تیم ملی ایران در جدیدترین گفت و گوی رسانه‌ای خود، سخنانی بر زبان آورد که عکس اظهارات مقامات فدراسیون فوتبال است. متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

  • تصور نمی‌کنید با 56 سال سن، نباید این مسئولیت را می‌پذیرفتید؟

درست است که دو نوه دارم؛ اما پزشکم تاکید کرده در شرایط جسمی بسیار مطلوبی به سر می‌برم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

  • مشکلی با توصیه‌های پزشکی خود ندارید؟

روز گذشته نزد پزشک خود (آلوارس ایروس‌تیتا) بودم. وی تاکید کرد که مراحل فیزیوتراپی روی دنده و کمرم با موفقیت به پایان رسیده است. وقتی از او خداحافظی می‌کردم، گفت که ‌به ایران برو و با این کشور جهانی باش.

  •  بالاخره درایران زندگی می‌کنید یا در بیلبائو؟

در خانه‌ام زندگی می‌کنم. خانه من در ساحل سارائوتس قرار دارد. یک یا دو هفته مانده به بازی‌ها به ایران سفر می‌کنم. هر موقع که لازم باشد و مشکلی برایم وجود نداشته باشد، برای سفر آماده هستم.

  •  یعنی ایرانیان هم قبول کردند؟

به آنها گفته‌ام که آنجا زندگی نمی‌کنم. برای شروع باید بارها تیم ملی را زیر نظر بگیرم. در آغاز کار سختی در پیش دارم چون فقط خودم هستم که می‌توانم در مورد جایگاه تیم ملی نتیجه بگیرم و احتیاجی به کارشناس ندارم. فکر کنم باید تا یکشنبه آنجا باشم. سایر بازی‌ها را نیز از طریق ویدئو تماشا می‌کنم. بنابر این، چه فرقی می‌کند آنها را از ویدئوی خانه خود در بیلبائو یا در هتل محل اقامت خود تماشا کنم؟ ایران هم مثل اسپانیا است. آنها 30 بازیکن دارند و باید از بین آنها تیم ملی درست کنم. گویا کسی شانس آمدن به تیم ملی را ندارد.

فقط دو روز در ایران بودم. این افتخار نصیب من نشد. او رئیس‌جمهوری یک کشور است و به این کارها نمی‌رسد؛ اما امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

  • مورد سیاسی بحث‌برانگیزی در ایران برای شما وجود داشت؟

برایم روسی یا چینی فرقی ندارد؛ سفید یا سیاه هم همینطور. یک مربی هستم و سایر چیزها به من ربطی ندارد. باید ایران را به جام جهانی 2010 برسانم. این مهم‌ترین چیز است.

  •  نظر شما راجع به حریف آینده ایران، کویت چیست؟

در یک ماه نمی‌توانم ادعا کنم شناختی از تیم‌های عربی دارم. باید با مشاورین خود صحبت داشته باشم. با جواد نکونام در پامپولونا مذاکره داشتم. او مشاوره خوبی به من داده و باید بیشتر با او صحبت کنم.

  • نظرتان راجع تیم ملی ایران بعد از بازی با سوریه چیست؟

بازیکنان خیلی تکنیکی دارند؛ ولی باید بیشتر کار کنند. ایران باید حرف اول را در آسیا بزند. این حق بازیکنان خوب ایران است.

کد خبر 44098

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز