سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری امارات: «خاویر کلمنته از هفته آینده هدایت تیم ملی ایران را برعهده می‌گیرد.»

این جمله را رئیس فدراسیون فوتبال ایران به خبرنگار همشهری امارات می‌گوید و ادامه می‌دهد: «برخلاف آنچه در برخی روزنامه‌های امروز دیدم، ما تاریخ دقیقی برای حضور کلمنته در ایران مشخص نکرده‌ایم و در حال حاضر، تنها بر سر مربیگری او در تیم ملی به توافق کامل رسیده‌ایم.»

این اتفاق پایانی ا‌ست بر تمام شایعات درباره احتمال فسخ پیش قرارداد مربی اسپانیایی با تیم ملی ایران. البته این موافقت، هنوز به مفهوم حضور کلمنته در ایران نیست.

علی کفاشیان، حضور کلمنته در ایران را منوط به فراهم کردن مقدماتی از سوی فدراسیون می‌داند: «طبق توافقی که دیروز با مدیر برنامه‌های کلمنته کردیم، قرار است ما پول پیش پرداخت را به حساب این مربی واریز کنیم و بعد برای او بلیت بگیریم که تا این اتفاقات نیفتد، او به تهران نخواهد آمد.»
وقتی صحبت از پرداخت پول به سرمربی اسپانیایی می‌شود، ناخودآگاه همه تحریک می‌شوند از میزان آن اطلاع پیدا کنند و کفاشیان هم سعی می‌کند به حس کنجکاوی علاقه‌مندان به فوتبال پاسخ دهد: «رقم پرداختی دقیقا عین توافق ماست. 30 درصد.»  
اگر مبلغ یک میلیون و 170 هزار یورویی اعلام شده از سوی شفق (در گفت‌وگو با ما) را رقم دقیق قرارداد بدانیم، فدراسیون، امروز 350 هزار یورو را به عنوان 30 درصد قرارداد، به حساب او در اسپانیا واریز خواهد کرد.

رئیس فدراسیون درباره زمان مرخصی سرمربی تیم ملی در این 3 سال هم سعی می‌کند هوشمندانه‌ترین و بهترین پاسخ را بدهد: «او 2 بار در سال مرخصی دارد و اگر قرار باشد برای دیدن بازی لژیونرها به اروپا یا کشورهای حاشیه خلیج فارس برود، این کار باید با هماهنگی ما صورت بگیرد.‌»
اما روزنامه مارکا که صبح دیروز خبر قطعی شدن قرارداد کلمنته با ایران را روی صفحه اول سایت خود قرار داده بود، نظر رئیس فدراسیون فوتبال را این‌گونه تعبیر می‌کند: «کلمنته با آنها (مسئولان فدراسیون فوتبال) صحبت کرد و برای آنها شرط گذاشت که اگر قرار باشد روی حرف خود برای محدود کردن او در تهران باقی بمانند، او قید حضور در ایران را خواهد زد؛ اما مدیران فوتبال ایران پذیرفتند خروج او از تهران، تحت عنوان دیدن بازی لژیونرها تعریف شود تا به این صورت میزان مرخصی‌های او بالا برود.»

این همان نکته‌ای است که علی کفاشیان در همان اولین روز پس از انعقاد قرارداد اولیه با کلمنته به آن اشاره کرده بود. اینکه 60 روز مرخصی سالیانه و نزدیک به دو ماه ماموریت کاری سفر به اروپا برای این مربی اسپانیایی در نظر گرفته می‌شود. این تعطیلات در 6 ماهه نخست حضور او در ایران، بیشتر خواهد بود.

این شرطی بود که فدراسیون ایران از ابتدا هم آن را قبول داشت اما موج انتقادها از این تصمیم در تهران که با موج رسانه‌ای آغاز و با واکنش تند محمد علی‌آبادی نسبت به مرخصی‌های طولانی مدت این مربی، به اوج رسید. مارکا در ادامه نوشته است: «فدراسیون فوتبال ایران پذیرفته کلمنته در بیشتر از دو ماه در سال به اسپانیا بیاید.» این روزنامه البته پا را فراتر گذاشته و درباره تماس مدیر برنامه‌های کلمنته با کفاشیان نوشته است؛ «پس از اینکه فدراسیون ایران تمام شرایط مرد اسپانیایی را پذیرفت، او اعلام کرد که به ایران می‌آید.»
با این حال کفاشیان تاکید دارد که نوشته‌های مارکا با واقعیت قرارداد آنها فاصله بسیاری دارد: «ما برای او محل اقامت تعیین کرده‌ایم و می‌خواهیم او برخلاف برانکو که در تمام مدت حضورش در ایران در هتل زندگی ‌می‌کرد، در خانه‌ای که برای سرمربی تیم ملی آماده می‌کنیم اقامت کند. طبیعی است اگر قرار باشد او در ایران زندگی نکند، ما به دنبال فراهم کردن خانه هم نخواهیم بود.» این در حالی ا‌ست که رئیس فدراسیون ایران فراموش کرده که در هر صورت، مربی جدید تیم ملی، سالی بیش از 180 روز را در ایران می‌ماند. پس نیاز به مکانی برای زندگی دارد. بر اساس آخرین اخبار رسیده از اسپانیا، چنانچه مبلغ پیش قسط اول قرارداد کلمنته پرداخت شود او از اواسط اسفند ماه به تهران می‌آید تا تمرینات تیم ملی را زیر نظر بگیرد.

 درحالی که مسئولان فدراسیون فوتبال مدام اصرار دارند که این مربی اسپانیایی پیش از اواسط اسفند در تهران خواهد بود و اردوی تیم را تشکیل می‌دهد اما یک منبع آگاه در ارتباط با کلمنته، در این باره به همشهری امارات می‌گوید: «خاویر برای سفر به تهران، تصمیم دارد تا 3 هفته پیش از بازی دوم تیم کشورتان با کویت، در تهران باشد. او می‌گوید در این مدت با بازیکنان لیگی ایران آشنا می‌شود اما به رغم حضورش در تهران، باز هم نمی‌تواند از لژیونرهای اروپایی‌تان تا فاصله 3 روز به بازی استفاده کند. بازیکنانی که اسکلت تیم ملی ایران را در بازی با کویت تشکیل می‌دهند!»

کد خبر 44091

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز