کریم‌ اعظمی: نویسنده معروف کلمبیایی می‌گوید: «انسان برای خوشبختی همیشه در انتظار فرصتی است تا اشتباهات گذشته‌اش را جبران کند ولی هیچ وقت تضمینی برای به دست آوردن این فرصت وجود ندارد و حتی جبران ناکامی‌ها چندین برابر سخت‌تر از رسیدن به خوشبختی است.»

8 ماه از ناکامی امیر قلعه‌نویی در تیم‌ملی می‌گذرد و تنها دلیل اصرار او برای بازگشت، جبران گذشته‌اش است. اشتباهاتی که امیر در برنامه تلویزیونی 90 به آنها اعتراف کرد و گفت: «حالا امتحانم را پس داده‌ام و راه آزمون و خطا را طی کرده‌ام، اگر اجازه می‌دادند می‌توانستم همه‌چیز را درست کنم.»
هنوز فشار اتفاق تلخی که در نهایت منجر به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد، روی دوش‌های امیر بود که ناکامی در جام ملت‌ها او را به چهره‌ای غیر مورد انتقاد  در بین فوتبالدوستان و رسانه‌ها تبدیل کرد. بی‌توجهی به جوانگرایی در تیم‌ملی، انجام بازی‌های معمولی و حضور همیشگی اطرافیان قلعه‌نویی در اردوها، انتقادهای زیادی را به او وارد کرد و در پیش گرفتن روشی خاص در تقابل با انتقادها و  البته ادبیات مورد استفاده‌اش، در نهایت باعث شد تا دیدگاه‌ها در مورد قلعه‌نویی چندان  با پتانسیل بالای مربیگری او همخوانی نداشته باشد.
قلعه‌نویی اما پس از این اتفاقات تلخ، تصور می‌کرد که ساده‌تر از حد ممکن و با حمایت سازمان به استقلال برمی‌گردد ولی فیروز کریمی انتخاب نهایی علی فتح‌الله‌زاده بود تا مخالفان امیر دوباره استقلال را در دست بگیرند. حتی ناکامی استقلال در لیگ‌برتر هم راهی برای بازگشت قلعه‌نویی به تیم سابقش باز نکرد تا فیروز کریمی در رقابتی نزدیک او را شکست بدهد.ناکامی در تیم‌ملی و در نهایت نرسیدن به نیمکت استقلال راه فراری را برای او باقی نمی‌گذاشت تا سرانجام حامیان امیر بازی رسانه‌ای خود را آغاز کرده و بحث رفتن او به پاختاکور ازبکستان را مطرح کنند، موضوعی که در نهایت با گزارشی از یک روزنامه  و مصاحبه با مدیر روابط عمومی این باشگاه ازبک تکذیب شد. خبر مذاکره او با سایپا و صباباتری هم فقط در حد یک شایعه بود تا قلعه‌نویی سر از مس کرمان دربیاورد.
امیر در مس نتایج خوبی گرفته و شکست دادن استقلال تهران یک اتفاق خوشایند و مهم برای او بود، آن هم در شرایطی که تیم‌ملی در بحران انتخاب سرمربی بود. تلاش قلعه‌نویی برای بازگشت به تیم‌ملی با یک جریان‌سازی جدید آغاز شد تا مربیانی چون خداداد عزیزی، اکبر میثاقیان، پرویز مظلومی و حتی ناصر حجازی او را بهترین گزینه برای تیم‌ملی بدانند. حتی شایعه رایزنی طرفداران قلعه‌نویی با اعضای هیأت‌رئیسه هم وجود دارد. کار به جایی رسیده که حضور در برنامه هفته گذشته 90 همه چیز را به نفع او تغییر داد. قلعه‌نویی در این برنامه بیش از حد تلاش کرد که دیگر مثل گذشته حرف نزند و گویا این بار روشی منطقی‌تر را در پیش گرفته بود. او در مسابقه پیام کوتاه 90 هم برنده افکار عمومی شد و عادل فردوسی‌پور هم برخلاف گذشته در تقابل با حرف‌های قلعه‌نویی فقط یک تماشاگر بود. چند روز پس از حضور امیر در این برنامه پرمخاطب هم شایعه شد که او به طور سفارشی به پربیننده‌ترین برنامه ورزشی سیما رفته است. هر چند که مسئولان ورزش شبکه سوم، این موضوع را تکذیب کردند. قلعه‌نویی همچنان برای بازگشت به تیم‌ملی امیدوار است و جریان‌سازی حامیان رسانه‌ای او به اوج رسیده است.

مقاومت فدراسیون مقابل قلعه‌نویی
با منتفی شدن حضور خاویر کلمنته در تیم‌ملی، فدراسیون فوتبال از گزینه خارجی عبور کرده و در این شرایط تمایل به استفاده از مربی ایرانی دارد. علی دایی، افشین قطبی و مجید جلالی گزینه‌های موردنظر علی کفاشیان هستند. البته مدیران سازمان این بار قصد ندارند
 به طور مستقیم و آشکار در بحث انتخاب سرمربی تیم‌ملی هزینه کنند.  حتی اگر نظر سازمان ورزش موافق با قلعه‌نویی  باشد، حاضر نیست هزینه چندانی برای مربی شدن او بپردازد.
آخرین اخبار حاکی از آن است که باوجود تمایل سازمان تربیت‌بدنی، فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان در فکر مذاکره با قلعه‌نویی نیست. قطبی، علی دایی و مجید جلالی برای رسیدن به نیمکت تیم‌ملی به یک اندازه شانس دارند. البته خبرگزاری ایسنا روز گذشته از برگزاری جلسه هیأت‌رئیسه و انتخاب قلعه‌نویی، قطبی و ذوالفقارنسب به عنوان 3 گزینه اصلی خبر داد. این در حالی است که علی کفاشیان در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هنوز فدراسیون روی شخص خاصی به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 44975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز