فرشاد شیرزادی-خبرنگار:همزمان با طرح تعریض بزرگراه امام علی(ع)، یک بازار میوه وتره بار در میدان امام حسین(ع) تقاطع خیابان دماوند تخریب شد.

بازار میوه خیابان شهرستانی

اهالی محل و ساکنان اطراف میدان امام حسین(ع) از آن سال به بعد به دنبال ساخت یک بازار میوه و تره‌بار بودند که این مهم با مساحتی در مقیاسی کمتر از آنچه قبلاً بود، نبش خیابان ثارالله ساخته شد ولی مشکلات بازار میوه و تره‌بار در محله «شهید اسدی» همچنان ادامه دارد به شکلی که بازار میوه و تره‌بار خیابان شهرستانی همچنان پارکینگ ندارد و مردم برای تهیه مایحتاج خود به زحمت می‌افتند و ترافیک هم در این محدوده مضاعف می‌شود. گزارش ما را درباره ۲ بازار روز در منطقه ۱۳ بخوانید.

بازار تره‌باری با مساحت کمتر از ۲۰۰‌مترمربع بالاخره با اطلاع‌رسانی شورایاران و شهردار منطقه۱۳، مرتضی رحمان‌زاده ساخته شده و به تازگی آن را افتتاح کرده‌اند. اما مشکلات در محله اسدی همچنان پابرجاست. تره‌بار خیابان شهرستانی در این محدوده نیاز به بازسازی دارد و مهم‌تر از آن هیچ پارکینگی برای این بازار میوه و تره‌بار در نظر گرفته نشده است. به‌ویژه اکنون که قول بازسازی و مسقف شدن این بازار نیز از سوی مسئولان داده شده، نیاز به یک پارکینگ بیش از پیش حس می‌شود. شهردار منطقه ۱۳ قول مساعد داده که بازسازی این بازار میوه‌و تره‌بار که از محله‌های دور و اطراف هم مراجعانی دارد به زودی انجام خواهد شد. تره‌بار تازه تأسیس خیابان ثارالله، در کنارگذر جنوب بزرگراه امام‌علی(ع)، پایین‌تر از بیمارستان بوعلی در خیابان دماوند است.  

  • پارکینگ می‌خواهیم

اهالی از نبود پارکینگ در خیابان شهرستانی گلایه دارند. «محمد کسرایی» ساکن محله شهید اسدی، جوان ۲۸ساله‌ای که کاسب محل هم هست، می‌گوید: «هر بار که با خانواده‌ام برای خرید به تره‌بار خیابان شهرستانی می‌آیم، در خیابان اقبالی با نبود پارکینگ مواجه می‌شویم. بارها ناچار شده‌ام خودم پشت فرمان بنشینم تا پلیس جریمه‌ام نکند و خانواده‌ام را برای خرید فرستاده‌ام. » «رضا پرهنر» یکی دیگر از اهالی هم می‌گوید: «نبود جای پارک و پارکینگ عمومی در بازار تره‌بار محله باعث می‌شود که در طول روز و ساعات فعالیت بازار تره‌بار با ترافیک سنگینی در این خیابان مواجه باشیم. امیدوارم شهردار منطقه، فکری به حال ترافیک این منطقه و پارکینگ بازار بکند. » بازار میوه‌وتره‌بار خیابان شهرستانی درست در ضلع جنوب‌شرقی میدان امام حسین(ع) است.  

  • پایان ۶ سال انتظار

«محمدحسن کاهه» شورایار محله شهید اسدی درباره ساخت یک بازار میوه‌ و تره‌بار جدید نبش خیابان ثارالله ابراز خشنودی می‌کند ولی او هم با اشاره به کمبود پارکینگ مناسب برای بازار میوه‌ و تره‌بار خیابان شهرستانی می‌گوید: «بازار کوچک تره‌بار نبش خیابان ثارالله با همت شهردار منطقه بین ۲ محله «صفا» و ثارالله ساخته شده است. بنابراین مردم هر دو محله می‌توانند از آن استفاده کنند. ما غیر از این روزبازار، بازار میوه دیگری نداشتیم. تنها یک بازار روز کنار خیابان دماوند بود که سال ۱۳۹۲ به دلیل ساختن بزرگراه امام علی(ع) تخریب شد.

با تخریب این بازار، مردم محله به مدت ۶ سال درخواست ایجاد یک بازار روز ولو کوچک در این محدوده را داشتند. در این منطقه همان‌طور که می‌دانید با نبود زمین هم مواجه‌ایم و شهرداری منطقه در دوره جدید این زمین را خریداری کرد. » بازار روز قبلی که در دوره‌های مدیریت قبل شهری تخریب شد، در بزرگراه امام علی(ع) کنار خیابان دماوند واقع بود. نه تنها این بازار روز که کل خیابان ترقی را تخریب کردند. مساحت این بازار میوه و تره‌بار حدود ۵۰۰‌ مترمربع بود و نیاز اهالی را برطرف می‌کرد. » بازار میوه‌ و تره‌بار جدید اماحدود ۱۷۰‌مترمربع است و جای پارک خودرو هم دارد. در خیابان ثارالله جایی برای این بازار در نظر گرفته شده که مراجعه‌کنندگان خودروهای خود را پارک کنند اما در دور و اطراف این بازار گاهی اصلاً پارک پیدا نمی‌شود. »

  • ساماندهی بازار شهرستانی 

کاهه، زیر هرم آفتاب گرم توضیحات تکمیلی را به ما می‌دهد: «مردم از ساخت بازار میوه‌ و تره‌بار راضی‌اند و دست‌کم ارزاق خود را با قیمت دولتی خریداری می‌کنند. » او ادامه می‌دهد: «بازار میوه‌ و تره‌بار خیابان شهرستانی هم با دستور شهردار منطقه به‌زودی ساماندهی خواهد شد. قرار است که به‌زودی این بازار مسقف و کفش نیز سنگفرش شود اما مشکل جای پارک همچنان پابرجاست. این بازار روز سال‌هاست که قرار بوده بازسازی شود اما هنوز این مهم به وقوع نپیوسته است. با وجود دستور شهردار منطقه این امر انجام خواهد شد. در این بازار میوه ‌و تره‌بار انواع و اقسام ارزاق فروخته می‌شود. یک جورهایی می‌توان گفت که از سراسر تهران مشتری دارد. حتی لباس و گوشت هم در این بازار به فروش می‌رسد.

انواع صیفی‌ها هم در این بازار هر روز به دست مردم می‌رسد. این بازار غرفه‌های متعدد دارد. به گمانم در مجموع باید از شهردار منطقه به دلیل همکاری و همفکری با شورایاران و تحقق درخواست‌های مردم تشکر کرد. در انجمن اسلامی بازار شهرستانی با محسن‌هماگرانی و محمدرضا قاسمی آشنایی داریم که آنها هم قول مساعد شهردار را به گوش مردم رسانده‌اند. این بازار تره‌بار بزرگ‌ترین تره‌بار محله ماست و بازار نبش ثارالله نیز کوچک‌ترین بازار موجود است. مشکل دیگری که در خیابان اقبالی داریم این است که اتوبوس‌های شرکت واحد عصرها در این خیابان پارک می‌کنند و مردم مشکل پارکینگ دارند و ترافیک شدیدی در اطراف این بازار شاهدیم. سال‌ها پیش شهردار وقت تهران قول داد که پارکینگی برای میدان امام حسین(ع) ساخته شود اما این مهم همان موقع هم به بوته فراموشی سپرده شد. همچنین حضور افسر راهنمایی رانندگی در خیابان شهرستانی و اقبال‌لاهوری الزامی است. منتظر ساخت پارکینگ در میدان امام حسین(ع) هستیم تا مشکل ترافیک خیابان اقبالی نیز حل شود. » 

کد خبر 445615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha