چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی- دبیرتحریریه:در روزهای گرم تابستان و زمان اوقات فراغت شهروندان تهرانی، یکی از گزینه‌های مناسب برای در امان ماندن از گرمای کلافه‌کننده این روزها و سپری کردن اوقات فراغت دلنشین، پناه بردن به دامن طبیعت در همسایگی مناطق مسکونی است که مناطق شرق تهران در این زمینه شرایط بهتری دارد.

سلیمی دبیر تحریریه

وجود ۸ بوستان جنگلی در این بخش از پایتخت باعث ایجاد گستره‌ای سبز در نوار شرقی تهران شده و ساکنان مناطق ۴، ۱۳ و ۱۵ به‌طور مستقیم به طبیعت اطراف شهر و بوستان‌های جنگلی حاشیه پایتخت دسترسی دارند و برای ساکنان مناطق ۸ و ۱۴ هم دسترسی به نشانه‌های طبیعت در اطراف پایتخت تقریباً سهل و آسان است، چراکه در همسایگی این محدوده‌های سبز زندگی می‌کنند و اگر بخواهند در کمترین زمان ممکن خود را به یکی از بوستان‌های جنگلی در نوار شرقی پایتخت می‌رسانند.

از میان مجموع پارک‌های جنگلی منطقه، پارک لویزان یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی تهران است که زیبایی بی‌نظیری دارد. تجمع سبزینگی در لویزان فرصت خوبی برای تفریح و طبیعت‌گردی در شرق پایتخت است. مسیرهای پرپیچ‌ و تاب این جنگل، مملو از درختانی است که نور خورشید به ‌سختی راه خود را از بین آنها پیدا می‌کند. گذر در این مسیر سبز و مفرح، لحظه‌های دلپذیری را برای پایتخت‌نشین‌های پرمشغله می‌سازد. از جذابیت‌های پارک جنگلی لویزان چشم‌انداز شهر است. در نقاط مرتفع این پارک می‌شود قابی زیبا از تهران با نور چراغ‌های‌ ریز و درشت تماشا کرد. همچنین، تلو یکی از پارک‌های جنگلی در شرق تهران است که در محدوده شمال شرقی شهر واقع شده و مسیر دسترسی آن از طریق بزرگراه شهید بابایی است.

این پارک جنگلی وسعت چشمگیری در بین بوستان‌های تهران دارد. در کنار این محدوده‌های سبز، پارک جنگلی سرخه‌حصار هم از داشته‌های ارزشمند شرق تهران در زمینه فضای سبز است که زمانی از شکارگاه‌های محبوب قجری بوده و روزگار پرماجرایی را تا تبدیل شدن به شکل امروزی‌اش به خود دیده است. مجموع این داشته‌ها در زمینه فضای سبز، مناطق شرق تهران را به یکی از غنی‌ترین محدوده‌های سبز در پایتخت تبدیل کرده و می‌تواند در تأمین‌ نیازهای تفریحی شهروندان در زمان اوقات فراغت مفید واقع شود. به شرط آنکه شهروندان هم در زمان حضور در این پارک‌های جنگلی هوای درختان و فضای سبز را داشته باشند تا این سرمایه‌های طبیعی برای نسل‌های بعدی هم به شکل بکر و سرسبز باقی بماند.

کد خبر 445612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha