یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

محمدناصر احدی-روزنامه‌نگار: این روزها، از میان هزاران‌هزار رسانه رنگارنگ مجازی و مکتوب، چطور می‌توان به یک رسانه اعتماد کرد و آن را به سایر رسانه‌ها ترجیح داد؟پاسخ‌ها به این سؤال می‌تواند بسته به نیازها و توقعات افراد از رسانه متفاوت باشد اما مطمئناً فصل مشترک همه آنها صادق بودن با مخاطب و انعکاس بی‌کم‌وکاست خواست مردم است.

محمدناصر احدی

بر همین اساس، «همشهری‌محله» همواره تلاش کرده تا با مخاطبان خود صادق باشد و صدای آنها را به گوش مسئولان و مدیران شهری برساند. هر اتفاقی که در محله‌ای از این شهر رخ داده، هرقدر کوچک و حتی به ظاهر پیش‌پاافتاده، برای ما مهم بوده و در حد توان و مقدورات‌مان سعی کرده‌ایم بی‌تفاوت از کنار هیچ سوژه و موضوعی رد نشویم. چون اعتقاد ما در «همشهری محله» بر این است که محله‌ها اصلی‌ترین واحد سازنده شهر هستند که هر تغییر و تحول مثبتی در آنها می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی شهری بینجامد. با این رویکرد، بسیار طبیعی است که پروژه‌های کلان‌مقیاس به‌کرّات در شماره‌های مختلف ما مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد و نظرات مردم، مسئولان و کارشناسان را درباره ابعاد گوناگون چنین پروژه‌هایی جویا شویم. پروژه‌های کلان‌مقیاس زندگی شهروندان زیادی را متأثر می‌کنند و اگر خطا یا اهمالی در این پروژه‌ها اتفاق بیفتد، جبران آن بسیار پرهزینه و در مواردی غیرممکن خواهد بود.

پل گیشا هم یکی از آن سوژه‌هایی است که بارها به دلایل مختلف از آن گزارش تهیه کرده و از زمانی که بحث جمع‌آوری این پل در سال ۱۳۹۳ مطرح شد، از زوایای گوناگون در شماره‌های مختلف به این پروژه کلان‌مقیاس پرداخته‌ایم. در شماره ۵۱۶ «همشهری محله» منطقه ۲، به تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۳، از قول یک کارشناس شهرسازی ساکن سعادت‌آباد به مسئولان پیشنهاد دادیم که پل گیشا برچیده نشود و به مسیر پیاده‌راه تبدیل شود. اتفاقاً تیترِ یک آن شماره هم به همین پیشنهاد اختصاص داشت: «پل فلزی گیشا را پیاده‌راه کنید».

حالا که مسئولان تصمیم گرفته‌اند جای پل گیشا را به پل سبز زندگی بدهند تا همچون «پل طبیعت» محلی برای تفریح و پیاده‌روی شهروندان باشد، بیشتر احساس مسئولیت می‌کنیم؛ چراکه شاید هریک از گزارش‌ها و پیشنهادهای ما جرقه تغییری در ذهن تصمیم‌گیرندگان باشد که اثرات آن تا سال‌ها باقی بماند و زندگی مردم را متأثر سازد. از آنجا که هر رسانه‌ای به هم‌نفسی مخاطبانش زنده است، بی‌شک همراهی شما برای ما در انجام وظایفی که برعهده داریم بسیار ارزشمند است.

کد خبر 445907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha