فریبا خانی: باران تند و یک سره بارید و خانه‌ها را با خود برد. درخت‌ها شکستند و ماشین‌ها واژگون شدند. و ناگهان همه‌چیز ناپدید شد. سیل آمد و یخچال، اجاق‌گاز، کمد و لباس‌های ما ناپدید شدند. سیل اسباب‌بازی‌ها، کیف‌ مدرسه و تمام مشق‌های ما را با خود برد.

روي بام رفتيم

بعدها خیلی‌ها دنبال اثاث‌هایشان می‌رفتند، اما فقط گِل و لای مانده بود. سیل آمد و درخت‌ها را برد؛ درخت‌هایی که مرز زمین کشاورزی پدربزرگ و آقای سالاروند بودند و الآن معلوم نیست زمین پدر بزرگ از کجا تا کجاست؟ کلاس‌ها، نیمکت‌ها و تخته‌سیاه‌ها با سیل رفتند. آن روز بارانی ترسناکِ عجیب ما روی پشت بام ایستادیم تا آب دستش به ما نرسد. در روستای ما خیلی‌ها به پشت بام خانه‌ها رفتند تا پناه بگیرند.

  سیل که آمد؛ هلکوپترهای نجات پرواز کنان به سمت ما آمدند تا آدم‌ها را نجات دهند. این روزها، نمایشگاه عکس و نقاشی کودکان و نوجوانان استان‌های سیل‌زده با عنوان «قابی از لبخند ناب» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست. در این نمایشگاه می‌توانید ۲۷۰ نقاشی ببینید و از سالن نقاشی‌ها که بیرون بیایید به نمایشگاه عکس می‌رسید.  این نمایشگاه در دو طبقه ۱۰۰ عکس از فعالیت‌های «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصویر مربیان کانون در روزهای بحرانی بعد از سیل را نشان می‌دهد. مربیانی که با عشق و امید به سمت مناطق سیل‌زده رفتند تا با انجام فعالیت‌های گوناگون به بهتر شدن حال کودکان و نوجوانان کمک کنند. آن‌ها با اجرای نمایش، بازی، سرگرمی یا خواندن شعر و داستان، لحظه‌های خاکستری سیل را رنگ‌آمیزی کردند تا این وضعیت برای آن‌ها قابل تحمل‌ شود. بیش از ۲۰۰ مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوطلبانه در طرح امداد فرهنگی در استان‌های سیل‌زده‌ی خوزستان، گلستان و لرستان خدمات خود را در قالب‌ فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری به بیش از ۴۳هزار کودک و نوجوان ارائه کردند. نمایشگاه «قابی از لبخند ناب» گوشه‌ای از تلاش مربیان کانون را در طرح امداد فرهنگی نشان می‌دهد. این نمایشگاه از ۲۶ خرداد در نگارخانه و گالری شهید محمدطاها اقدامی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (خیابان حجاب)برپاست. یادت باشد که فقط تا دوشنبه ۱۰ تیر (از ساعت ۸ تا ۸۱) فرصت داری از این نمایشگاه دیدن کنی.

فاطیما جودکی دیناورند،۱۲ ساله،  پلدختر
فاطیما بهرام‌پور، ۱۳ ساله، پلدختر
تبسم بازوند،۱۲ ساله،  پلدختر
عکس: محمد امیر بزرگ،  زاهد ان
عکس: محمد علی مریزاد، لرستان
عکس: محمد علی مریزاد، لرستان

کد خبر 445499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha