همشهری آنلاین: سایت خبری پاکستانی جیو، شنبه (27بهمن) اعلام کرد که عضو گروه ترور بی‌نظیر بوتو در منطقه قبایلی "مهمند" توسط نیروهای امنیتی پاکستان کشته شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این منبع خبری پاکستانی، قاری اسماعیل، بامداد شنبه در لحظات اولیه بازجویی فیزیکی، خود را منفجر کرد و بلافاصله کشته شد.

به نوشته جیو، قاری اسماعیل مسئول انتقال اعضای اصلی ترور بی‌نظیر بوتو در روز ترور وی(بوتو) و نیز انتقال کرامت‌الله بلال، عامل انتحاری به شهر راولپندی بوده است.

بی‌نظیر بوتو در ‪ ۲۷‬دسامبر سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی (ششم دی) در راولپندی با شلیک گلوله افراد ناشناس کشته شد.

مقام‌های پلیس پاکستان روز گذشته(جمعه) نیز از بازداشت پنجمین مظنون پرونده ترور بی‌نظیر بوتو رهبر فقید حزب مردم در راولپندی خبر دادند.

نام فرد بازداشت شده عبدالرشید است که از اعضای کلیدی و موثر گروه ترور بی‌نظیر بوتو محسوب می‌شود. عبدالرشید در این گروه مسوول طراحی و تامین تسلیحاتی ترور بی‌نظیر بوتو بوده است. این مظنون در اعترافات اولیه خود گفته که در زمان ترور در لیاقت باغ راولپندی حضور نداشته است.

پلیس کراچی پاکستان سی‌ام دی ماه نیز اعلام کرد که فردی به نام اعتزاز شاه بازداشت شده و به دخالت در ترور خانم بوتو اعتراف کرده است.

پلیس در این گزارش اعلام کرد که اعتزاز گفته است این ماموریت از سوی بیت‌الله محسود، رهبر طالبان پاکستان طراحی و به آنها واگذار شده بود.

درهمین حال وزارت کشور پاکستان نیز اعلام کرد که نوار مکالمه تلفنی بیت الله محسود را با یکی از دوستانش که در آن درباره موفقیت‌آمیز بودن ترور بی‌نظیر بوتو سخن می‌گفتند، به دست آورده است.

وزارت کشور پاکستان در آن موقع اعلام کرد که به طور قطع این ترور به دست محسود سازماندهی شده است.

کد خبر 44437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز