همشهری‌آنلاین: موج خشونت‌ها با خاکسپاری پیکر بی‌نظیر بوتو در زادگاهش در ایالت سند پاکستان بار دیگر سراسر این کشور را فرا گرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر در شهر راولپندی در ایالت پنجاب پاکستان که دیروز صحنه حمله تروریستی به بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان بود، مردم با ریختن به خیابان‌ها چندین خودروی سواری و عمومی را به آتش کشیدند.

همچنین در شهر کراچی اعتراض کنندگان با شعارهای ضددولتی 17 پمپ بنزین و ده‌ها خودرو را به آتش کشیدند.

این در حالی است که تا پیش از خاکسپار پیکر خانم بی‌نظیر بوتو در این شهر بندری پاکستان بیش از صد خودروی سواری، عمومی و دولتی و چندین بانک دولتی این کشور به دست معترضان ضد دولتی به آتش کشیده شده بود.

در شیخ پوره یکی دیگر از شهرهای ایالت سند پاکستان، 7 پلیس در درگیری با تظاهرات کنندگان مسلح به سنگ و مواد آتش زا زخمی شدند.

پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان که از سوی شبه نظامیان پاکستان نیز حمایت می‌شوند به رویارویی اعتراض کنندگان خشمگین در شهرهای مختلف پاکستان رفته‌اند که بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده در این خشونت‌ها و درگیری‌ها تاکنون بیش از 16 نفر از تظاهرات کنندگان کشته شده‌اند که بیشترین تلفات در شهر کراچی روی داده است.

به گفته مقامات پلیس پاکستان 3 پلیس این کشور نیز هدف افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و کشته شده‌اند.

شهر گوجرانواله در ایالت پنجاب پاکستان نیز بعد از وخامت اوضاع و ناکامی پلیس این شهر در متفرق کردن تظاهرات کنندگان، شبه نظامیان پاکستان ضمن کنترل این شهر مقررات منع عبور و مرور را به مرحله اجرا گذاشته‌اند اما با این حال مردم با نادیده گرفتن ان با پرتاب سنگ و به آتش کشیدن لاستیک در خیابان‌های اصلی به رویارویی با شبه نظامیان پاکستان رفته‌اند.

در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان و ایالت پیشاور مرکز ایالت سرحد پاکستان نیز درگیری مردم با پلیس به مجروح شدن شماری از تظاهرات کنندگان منجر شده است.

منابع خبری نیز از تشدید اغتشاش در شهرهای حیدرآباد ، لارکانا ، سکر و دیگر مناطق ایالت سند پاکستان خبر می‌دهند که دهها خودرو و چندین ساختمان دولتی به آتش کشیده شده است.

پیش از این سرلشکر وحید ارشد سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده بود، بخشی از نیروهای ارتش پاکستان برای جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار به برخی از شهرهای ایالت سند اعزام شده‌اند.

در این حال پرویز مشرف ظهر امروز پس از نشست با مقامات پلیس و امنیتی پاکستان در شهر اسلام آباد هشدار داده بود، در صورت تشدید بحران و افزایش ناآرامی‌ها در سراسر این کشور از ارتش پاکستان برای کمک به برقراری امنیت و ثبات استفاده خواهد شد.

کد خبر 40312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز