همشهری‌آنلاین: مشاور عالی بی‌نظیر بوتو توضیحات دولت را درباره علت مرگ وی را سراسر دروغ خواند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، وزارت کشور پاکستان پیشتر درباره علت مرگ بی‌نظیر بوتو اعلام کرده بود وی در پی تیراندازی و حمله انتحاری به تجمع هوادارانش، زمانی که می‌خواست سر خود را کنار بکشد  ناگهان سرش به اهرم سان روف سقف خودرو حامل وی اصابت کرد و به مرگ وی منجر شد و هیچ گلوله یا ترکشی در بدن وی یافت نشده است.
اما فاروق نایک وکیل عالی بوتو و مقام ارشد حزب مردم پاکستان به فرانس‌پرس گفت این توضیحات بی‌اساس و سراسر دروغ است.
وی افزود دو گلوله یکی به ناحیه شکم و دیگری به سر وی اصابت کرد و حادثه دیروز ناشی از سهل انگاری شدید امنیتی است.

Asif Ali Zardari (L) husband of former Pakistani premier Benazir Bhutto comforts his son Bilawal (R)

همسر و پسر بی‌نظیر بوتو در مراسم تدفین

نایک در ادامه خاطرنشان کرد ناهیدخان منشی شخصی بوتو و مخدوم امین فهیم از مقامات حزب مردم درون خودرو حامل وی بوده و شاهد حوادثی که اتفاق افتاد، بودند.
وی این حادثه را ضرری جبران ناپذیر توصیف کرد و گفت آن‌ها با چنین ادعاهایی این حادثه را به یک شوخی و جوک تبدیل می‌کنند. کشور اکنون به سمت جنگ داخلی پیش می‌رود.
جواد چیمه سخنگوی وزارت کشور پاکستان پیش از این درباره علت مرگ بوتو توضیح داده بود که تیراندازی به سمت وی صورت گرفته بود اما گلوله به وی اصابت نکرد و در واقع جراحت شدید وی مربوط به زمانی بود که سرش به اهرم نورگیر سقف خودروی حامل وی اصابت کرد.
وی افزود اهرم نورگیر سقف به نزدیک گوش راست وی اصابت کرد و جمجمه وی را شکست. هیچ گلوله یا ترکش فلزی در زخم وی مشاهده نشد.
نایک گفت دولت مدعی است "بیت الله مسعود" از مقامات برجسته القاعده پاکستان در این حمله دست داشته است، سئوال این است که چه سند و مدرکی در این خصوص وجود دارد. وی افزود بوتو درحالی که دچار خونریزی شده بود، به بیمارستان انتقال یافت.

کد خبر 40320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز