همشهری آنلاین: شمار قربانیان حمله انتحاری جمعه شب 29 فوریه (دهم اسفند) در منطقه سوات ایالت سرحد پاکستان، به ‪ ۴۵‬تن افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، منابع محلی پاکستان پیشتر اعلام کرده بودند که انفجار بمب در مسیر منتهی به ناحیه "ماینگورا" و نزدیک "لکی مروت" در منطقه سوات، ‪ ۳۰‬کشته و ‪ ۲۰‬زخمی برجای گذاشته است.

این حمله انتحاری در حالی رخ داد که بیش از ‪ ۵۰۰‬تن از مردم منطقه سوات اجساد سه تن از نیروهای پلیس این منطقه را تشییع می‌کردند.

انفجار بمب در جاده‌ای نزدیک "لکی مروت" بامداد روز جمعه به کشته شدن "جاوید اقبال" افسر پلیس منطقه سوات و دو همکار پلیس وی منجر شده بود.

وزارت کشور پاکستان در اولین واکنش به این حادثه، با انتشار بیانیه‌ای، انتحاری بودن این انفجار را تایید کرده و شمار قربانیان این حادثه را ‪ ۳۵‬تن اعلام کرد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور پاکستان، این انفجار در مراسم تشییع جنازه "جاوید اقبال" یک افسر پلیس پاکستان رخ داد و در جریان این حادثه، رییس کلانتری منطقه که برای شرکت در این مراسم حضور یافته بود، کشته شد.

منابع محلی، همچنین اعلام کردند که با توجه به شدت انفجار شمار قربانیان در حال افزایش است، ضمن آنکه بیمارستان "سیدو شریف" در منطقه سوات با کمبود دارو مواجه است.

این منابع، شمار زخمی‌های این حادثه را ‪ ۶۰‬تن اعلام کرده‌اند.

پرویز مشرف، رییس جمهوری و محمد میان سومرو نخست وزیر موقت پاکستان، این حمله انتحاری را بشدت محکوم کردند.

همچنین برخی از رهبران و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از جمله آصف علی زرداری معاون رهبری حزب مردم و همسر بی‌نظیر بوتو، و قاضی حسین احمد رهبر جماعت اسلامی پاکستان، با صدور بیانیه‌های جداگانه، این حمله انتخاری را محکوم کردند.

کد خبر 45498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز