دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

افشای جزئیات تازه از مرگ بی‌نظیر بوتو، - نخست وزیر سابق پاکستان- دولت این کشور را تحت فشار برای قبول تحقیقات بین‌المللی قرار داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دولت پاکستان علت مرگ  بوتو را در کنفرانس مطبوعاتی پس از حادثه برخورد سر وی با سقف خودرو در هنگام انفجار اعلام کرده بود.

این در حالی است که اطهر مین‌الله، یکی از اعضای هیأت‌مدیره بیمارستانی که بی‌نظیر بوتو پس از ترور به آنجا برده شد، گزارش پزشکان وی را به همراه یک نامه‌ سرگشاده منتشر کرد که در آن پزشکان این بیمارستان خواستار فاصله گرفتن از تئوری دولت درباره‌ علت مرگ نخست وزیر سابق پاکستان هستند.

مین‌الله که یکی از وکلای مهم پاکستان هم است  اعلام کرد: پزشکان معتقد هستند فهمیدن علت اصلی مرگ خانم بوتو نیاز به کالبد شکافی دارد. این در حالی است که این درخواست آنها توسط رئیس پلیس محلی رد شده است.

کارشناسان امنیتی معتقد هستند اصرار دولت پاکستان برای کشته نشدن بی‌نظیر بوتو به وسیله شلیک گلوله برای منحرف کردن افکار عمومی از ضعف تدابیر امنیتی دولت برای محافظت از وی بوده است.

اطهر مین‌الله علاوه بر این اعلام کرد که  دکتر محمد مصدق خان- جراح بیمارستان راولپندی- که گزارش مرگ بوتو را تنظیم کرده بود در شب حادثه به وی گفته است که نخست وزیر سابق پاکستان بر اثر اصابت گلوله کشته شده است.

اما دکتر مصدق خان با اعلام اینکه او کارمند بیمارستانی دولتی است و از برخورد مسئولان دولت درصورت رد تئوری آنها می‌ترسد، از گفت‌وگو با خبرنگاران خودداری می‌کند.

گزارش پزشکی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته توسط مصدق خان و 6 پزشک دیگر تنظیم شده ولی در آن به صراحت به عامل اصابت گلوله اشاره نمی‌شود چون مشخص شدن دلیل حقیقی جراحت سر بوتو به پس از کالبد شکافی موکول شده است.

این در حالی است که آصف علی زرداری، همسر بی‌نظیر بوتو طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که وی با انجام تحقیقات روی جسد وی مخالف است.

کد خبر 40583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز