گروه سیاسی: روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز از بغداد گزارش داد که وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران دور جدید مذاکرات با آمریکا را درباره اوضاع امنیتی عراق در بغداد، به تعویق انداخته است.

هوشیار زیباری تصریح کرد: قرار بود مذاکرات بین ایران و آمریکا درباره اوضاع امنیتی عراق، در بغداد برگزار شود ولی ایران بدون ذکر علل خاصی خواستار به تعویق افتادن این مذاکرات شده است.

خبرنگار همشهری نیز کسب اطلاع کرد که تعویق مذاکرات بغداد با درخواست تهران بوده است و احتمالاً این مذاکرات به زودی در بغداد برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق دلیل به تعویق افتادن این مذاکرات را علل نامعلوم ذکر کرد اما خبرگزاری فارس به نقل از لبید عباوی، معاون وزیر امور خارجه عراق گزارش داد که احتمالاً ترور عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان دلیل به تعویق افتادن مذاکرات ایران با آمریکا بوده است.

کمیته مشترک برای سفر احمدی‌نژاد

ایران وعراق کمیته مشترکی برای برنامه ریزی سفر محمود احمدی‌نژاد به عراق تشکیل دادند.

حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در عراق در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در بغداد گفت: در این کمیته که در چارچوب اهداف این سفر تاریخی و مهم تشکیل می‌شود برای برنامه‌های استقبال، ملاقات‌ها و مذاکرات دو جانبه و هیأت‌های 2کشور و نحوه تامین امنیت این سفر برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

رویترز اعلام کرد که سفر رئیس‌جمهوری به عراق در روز دوازدهم اسفند (دوم مارس) قطعی شده است. خبرگزاری فرانسه هم این سفر را دو روزه اعلام کرد.

واکنش محتاطانه آمریکا

آمریکا بابیان اینکه سفر رئیس‌جمهوری ایران از نظر اصولی تحریک آمیز بر ضد واشنگتن نیست، در عین حال با این مسئله محتاطانه برخورد کرد.

به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، شون مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اعلام تاریخ اولین سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عراق(دوازدهم اسفند)، گفت: آمریکا فهرست مدعوین را بر عراق دیکته نمی‌کند.

کد خبر 44358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز