آمریکا در یک سردرگمی آشکار اعلام کرد برای شرکت در مذاکرات سه جانبه با عراق و جمهوری اسلامی ایران در بغداد آمادگی ندارد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه سیاسی ایرنا، آمریکایی‌ها که پیش از سفر دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق برای انجام مذاکره سه جانبه با ایران و عراق در روز پنجشنبه اعلام آمادگی کرده بودند، پس از اعلام آمادگی هیات ایرانی در بغداد برای انجام مذاکره سه جانبه، اعلام کردند که در شرایط کنونی آمادگی لازم را برای انجام این مذاکره ندارد.

هیات جمهوری اسلامی ایران طرح مشخصی را برای ایجاد امنیت در عراق جهت ارائه به اجلاس سه جانبه آماده کرده بود که با عقب نشینی آمریکایی‌ها ، طرح ایران برای ایجاد امنیت درعراق مطرح نشد.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است تمام توان خود را برای ایجاد امنیت در عراق بکار خواهد بست.

کارشناسان ایرانی معتقدند پس از سفر دکتر احمدی نژاد به عراق و استقبال گسترده مردم و دولت این کشور از رییس جمهوری ایران، آمریکا درباره تحولات عراق در یک سردرگمی آشکار بسر می‌برد و قادر به تصمیم‌گیری برای برنامه‌های پیش بینی شده خود در این کشور نیست.

آمادگی هیات ایرانی برای حضور در مذاکرات سه جانبه باعث شد کذب بودن اتهامات آمریکا به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این که ایران در ناامنی های عراق نقش دارد، در افکار عمومی جهان و بخصوص فضای داخلی آمریکا برملا شود.

روشن شدن نقش مثبت و موثر جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی و سازندگی عراق باعث شد دولت آمریکا نتواند پاسخ مناسبی به افکار عمومی مردم آمریکا نسبت به اتهامات و دروغ‌هایی که تا کنون علیه ایران مطرح کرده بود، ارائه کند.

ادعاهای دروغین دولت بوش درباره ناامنی‌های عراق ، دستاویزی برای دمکرات‌ها برای مخالفت با سیاست‌های برون مرزی دولت جمهوری خواه آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی کنونی این کشور شده است

کد خبر 45913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز