سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه سیاسی: دور آینده مذاکرات بغداد که گفته‌ می‌شود در سطح کارشناسی انجام خواهد شد، احتمالاً اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

مقام‌های ایران و آمریکا طی روزهای آینده در بغداد در دور جدیدی از مذاکرات با یکدیگر ملاقات خواهند کرد تا در جهت ریشه‌کن کردن برخی اختلافات و اقدامات خشونت‌بار در عراق اقدام کنند.

وزیر امورخارجه عراق در جریان سفر خود به مسکو و در کنفرانسی مطبوعاتی این خبر را که رویترز آن را منتشر ساخت، اعلام کرد.

هوشیار زیباری در ادامه سخنانش همچنین در حالی از قطعی شدن سفر محمود احمدی‌نژاد در اوایل ماه آینده میلادی(مارس) به عراق سخن گفت که رویترز در گزارشی پیش‌بینی کرد این اولین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران، چندان خوشایند مقامات ایالات متحده نباشد.

اختلاف ایران و ‌آمریکا در دو موضوع برنامه هسته‌ای تهران و همچنین ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت ایران از برخی گروه‌های عراقی، از جمله شکاف‌های موجود در دیدگاه‌های دو طرف است و البته تهران هیچ‌گاه ادعاهای کاخ سفید نه در مورد برنامه‌ هسته‌ای و نه حمایت از گروه‌های تروریستی را نپذیرفته و همواره بر تشریک مساعی با عراق به منظور حل مسائل امنیتی این کشور و در عین حال کمک به آمریکا برای برون‌رفت از مشکلاتی که پس از اشغال آن دچار شده است، اعلام آمادگی کرده است.

وزیرامورخارجه عراق همچنین تأکید کرد که برای سازماندهی دور بعدی مذاکرات ایران و آمریکا در بغداد همه تلاش خود را به کار می‌بریم.

سفیر ایران در عراق هم  خبر انجام دور بعدی مذاکرات ایران و آمریکا در مورد عراق را تأیید کرد.

حسن کاظمی قمی در گفت‌وگو با همشهری از ذکر جزئیات بیشتر خودداری و اعلام کرد که اخبار دقیق‌تر از این مذاکرات طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

اظهارات وزیر خارجه عراق در حالی مطرح شده است که یکی از سخنگویان سفارت ایالات متحده در بغداد اعلام کرد: ما هنوز در مورد تاریخ مذاکره با ایران به توافق نرسیده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه نیز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات ایرانی در عراق خبر از برگزاری گفت‌وگوهای سه‌جانبه قریب الوقوع در عراق داده‌اند، آیا تاریخ دقیق آن مشخص شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این نشست در بغداد برگزار شود و تاریخ دقیق آن هم اعلام خواهد شد.

کد خبر 44127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز