چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

گروه سیاسی: در حالی که طی ۲ هفته گذشته، خبرها حاکی از تعویق در برگزاری دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا حکایت داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز این خبر را به طور تلویحی تایید کرد، وزیر امور خارجه عراق برگزاری این مذاکرات را نامحتمل خواند.

هوشیار زیباری در نشستی خبری  گفت: گمان نمی‌کنم آنها (آمریکا و ایران) بتوانند در برگزاری دور چهارم مذاکرات موفق شوند، چرا که تنش در منطقه روبه افزایش است.

به گزارش فارس، وی افزود: هیچ کدام از دو طرف مذاکرات را رد نکرده‌اند، ولی ما برای برگزاری آن به زمان و مکان مناسب و در فضایی مثبت نیازمندیم. تاکنون سه دور نشست سه‌جانبه میان ایران، عراق و آمریکا در بغداد برگزار شده است که دو دور این نشست در سطح سفیران بوده و یک دور آن در سطح کارشناسی انجام گرفته است.

اعتراض به عراق

از سوی دیگر در حالی که به گزارش واحد مرکزی خبر، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق بر ضرورت ترسیم مرزها بین این کشور و ایران تاکید کرد، سیدمحمد‌علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در پاسخ به این سؤال که دولت امارات عربی متحده مدعی است وزارت امور خارجه عراق با ارسال یادداشتی از ادعای آن کشور درباره جزایر ایرانی حمایت کرده است، اقدام وزارت امور خارجه در این خصوص چه بوده است؟ گفت: سفیر عراق به وزارت امور خارجه دعوت و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران رسما به وی اعلام شد. همچنین از دولت عراق درخواست شد تا مواضع خود را اصلاح کند.

کد خبر 51226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز