سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی تلاش آمریکا برای دست‌یابی به توافق‌نامه‌ امنیتی واشنگتن ـ بغداد، سردار جزایری ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار اطلاع‌رسانی ابعاد استعماری و استثماری این توافقنامه شد.

به گزارش ایسنا، سیدمسعود جزایری گفت: آمریکایی‌ها که با ادعای آزادی و دموکراسی، مرزهای کشور عراق را با تانک‌ها، هواپیماها و موشک‌ها، درنوردیدند و در کاخ‌های صدام مستقر شدند، اینک به بزرگ‌ترین معضل عراق و منطقه خاورمیانه و خلیج فارس مبدل شده‌اند.

وی افزود: سایه سنگین کاخ سفید بر منافع نفت خاورمیانه، تلاش بی‌حد و حصر، به منظور استیلای رژیم صهیونیستی و غیرقانونی اسرائیل بر کشورهای عربی، کشتار و تخریب بی‌نظیر در تاریخ رژیم صهیونیستی و همچون افغانستان و عراق، برنامه‌ریزی به منظور حضور دائمی در عراق، در راستای بسط و حراست از منافع نامشروع خود در منطقه و حتی فراتر از آن کنترل تحولات روسیه، همگی بخش‌هایی از مشکلاتی است که دولت آمریکا مسبب آن می‌باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، پیرامون اقدامات خصمانه آمریکا، افزود: با وجود همه‌ تلاش‌های خصمانه آمریکا، اوضاع منطقه به هیچ‌وجه وفق مراد کاخ سفید و پنتاگون پیش نمی‌رود و این عدم توفیق آمریکا قبل از آن‌که در اثر اقدامات دیگران باشد، به دلیل ناکارآمدی‌های حاکمان آمریکا در کنترل و مهار بحرانی است که خود آفریننده آن بوده‌اند.

جزایری با بیان این‌که، آمریکا هرگز قادر به ماندگاری درازمدت در عراق نخواهد بود، گفت: علما، شخصیت‌ها و سایر اقشار مردم عراق می‌دانند که توافق‌نامه‌ تحمیلی آمریکایی‌ها چیزی جز خفت و ذلت تاریخی برای عراق در بر نخواهد داشت و در نتیجه به هیچ‌وجه اجازه اجرای آن را نخواهند داد.

وی گفت: توصیه اکید به مردم و سران کشورهای عربی منطقه و سایر همسایگان عراق این است که در برابر تحمیل به اصطلاح توافق‌نامه‌ امنیتی واشنگتن – بغداد، از سوی آمریکا به عراق به طور جدی مخالفت کنند؛ چراکه در صورت هر میزان از موفقیت آمریکایی‌ها در این مسیر، از آن به عنوان مدلی برای حضور بیشتر در سایر کشورها بهره خواهد گرفت و به سراغ آن‌ها نیز خواهد آمد.

این مقام مسئول در نیروهای مسلح گفت: در شرایطی که جهان شاهد افول مستمر رژیم صهیونیستی و غیرقانونی اسرائیل و نیز قرار گرفتن آمریکا در سراشیبی سقوط می‌باشد، دست‌اندرکاران رژیم کاخ سفید با استفاده از تاکتیک‌هایی همچون تسلط درازمدت در عراق با هدف استمرار بخشیدن و اطمینان نسبت به در اختیار داشتن کشور بزرگ عراق، سعی دارند از فروپاشی تل‌آویو از یکطرف و رشد و توسعه آزادی‌خواهی در منطقه از طرف دیگر ممانعت به عمل آورد.

جزایری در پایان خواستار اطلاع‌رسانی و جلوگیری از اجرای این توافق‌نامه شد و گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص ابعاد استعماری و استثماری توافق‌نامه‌ی امنیتی واشنگتن – بغداد، یک رسالت جهانی است و همه‌ خبرنگاران و اندیشمندان جهان، ان‌جی‌اوهای آزادی‌خواه، گروه‌ها، شخصیت‌ها، روزنامه‌نگاران و صاحبان تریبون‌ها وظیفه دارند از انجام آن جلوگیری کنند.

کد خبر 51787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز