گروه بورس: در حالی که آخرین خبرها از ارجاع اختلاف شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و استراتوس به هیأت داوری سازمان بورس حکایت دارد.

غلامعلی میرزایی دبیر این هیأت اعلام کرد: تقاضایی مبنی بر رسیدگی به این اختلاف به دست هیأت داوری نرسیده است. به این ترتیب ظاهراً اختلاف نظر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با استراتوس بر سر معامله 7/38 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده و این معامله قطعیت نیافته است.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین چندی پیش 7/38 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی را برای فروش در بازار عرضه کرد. شرکت استراتوس هم داوطلب خرید این میزان سهم شد و در نهایت تقاضای استراتوس همان روز موردپذیرش قرار گرفت اما بلافاصله اعلام شد، به علت برخی ایرادات معامله قطعیت پیدا نخواهد کرد. جزئیات ایرادات وارد شده تا امروز فاش نشده اما آخرین اخبار حاکی از آن است که اختلاف‌نظر بر سر وثیقه‌های ملکی ارائه شده از استراتوس بروز کرده است.

به هر حال با وجود این که خبری از حل و فصل اختلافات دو شرکت مخابره نشده وسرنوشت معامله سهام سرمایه‌گذاری پتروشیمی مبهم باقی مانده، میرزایی ارجاع پرونده به هیأت داوری را تکذیب می‌کند.

به گفته او پرونده قبل از طرح در هیأت داوری باید در کمیته حل اختلاف مورد بررسی قرار گیرد. بعد از طی این مرحله درصورت دست نیافتن به سازش،  رسیدگی به هیأت داوری محول می‌شود. میرزایی می‌افزاید: اختلاف 2 شرکت به‌صورت کتبی ثبت نشده، به این ترتیب احتمال می‌رود این اختلاف‌نظر در مرحله اختلافات شفاهی باقی مانده یا دست‌کم یکی از شخصیت‌های حقوقی اقدام به طرح دعوا نکرده است.

دبیر هیأت داوری سازمان بورس در مورد دایره صلاحیت‌های این هیأت هم می‌گوید: قانون تأسیس سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار مصوب سال 1345 صلاحیت هیأت داوری را به حل اختلاف کارگزاران و سهامداران که از معاملات صورت گرفته ناشی می‌شد محدود کرده بود اما قانون جدید بازار اوراق بهادار، دایره صلاحیت‌ها را وسعت داد. به گفته میرزایی براساس قانون جدید اعضای هیأت داوری سازمان بورس شامل یک نفر قاضی برجسته و 2 نفر خبره مالی و 3 نفر عضو علی‌البدل به اختلاف‌های همه فعالان بازار ناشی از اختلافات حرفه‌ای  رسیدگی می‌کند.

کد خبر 44315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز